Videopelit

Vaihtoehtoiset puheenaiheet maan, taivaan ja kosmoksen väliltä.
Jomppa
Midcarder
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:10
Paikkakunta: Tampere

Videopelit

Viesti Kirjoittaja Jomppa »

Täällä saa keskustella peleistä, ja mitä peliä pelaatte tällähetkellä? Itse pelailen tällähetkellä GTA V:tä PS4:sella, en ole ennen peliä läpi pelannu, ja nytkin olen aikas alussa. Mutta on muuten erittäin hyvä peli ollut tähän asti, iso kaupunki, kolme loistavaa hahmoa jolla voit pelata. PS4 versiossa on ehdottomasti plussaa First person moodi joka tuo ihan uuden ulottuuvuuden peliin.

Mutta mitäs te pelailette?

Miksu
Main eventer
Viestit: 349
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:42

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Miksu »

En ikinä ole pelannut mitään muuta peliä, kuin Guitar Heroa. Voisin kehuskella ja sanoa olevani siinä vitun hyvä, mutta koska on vuosi 2016 ja ketään ei enää kiinnosta Guitar Heron tai Rock Bandin kaltaiset pelit, ei ole tarvetta sille. En tiedä, minulla ei ole ikinä ollut varaa tehomyllyyn tai edes konsoleihin, joten en ole sen takia tutustunut mihinkään GTA V:n kaltaisen peliin. Pelailen siis omalla koneellani vain Guitar Heroa.

Porcupine
Main eventer
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 12:15
Paikkakunta: Haaparanta

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Porcupine »

Itse olen pelaillut aika paljon myös GTA V:tä, mutta tosin ps3:lla. 100% läpimenemisen jälkeen on jäänyt huomattavasti vähemmälle pelaamiselle, mutta silloin tällöin tulee pelattua täysin viihtyvyyden ja hauskuuden pitämisen vuoksi. Toinen peli mitä on viimeksi tullut pelattua on Resident Evil 6, josta toistaiseksi on ollut aika negatiiviset fiilikset. Kyseisen pelisarjan suurena ystävänä sen ostin ja odotin vähän liiankin paljon, mutta en ole toisaalta pelannut sitä viellä niin paljon. Ehkä jatkossa sekin uppoaa paremmin.

PS4 ei ole viellä toistaiseksi omassa hyllyssäni, vaikka Uncharted 4 oli semmoinen peli, jonka takia sen lähes hommasin. Unchartedin aikaisemmat osat ovat olleet niin mukavaa ajanviettoa, että ehkä viellä jokin päivä sekin tulee pelailtua. Täytyy vain ilmestyä semmoinen peli, jonka takia kyseisen konsolin ostaisin. Red Dead Redemption oli ehdottomasti yksi suosikkipelejäni pitkän aikaa ja jos siitä uusi peli ilmestyisi, niin ehdottomasti lähtisi PS4 hankintaan. Jos sitä ei ilmesty niin viimeistään GTA VI on uuden konsolin hankkimisen syy.

Vähän yli vuosi sitten ostin mielenkiinnolla ensimmäistä kertaa playstation storesta vanhoja PS1:n pelejä ja hakkasin niitä aivan liikaa. Crash Bandicoot- pelit siis kyseessä ja niiden pelaamisen jälkeen voin hyvällä omatunnolla todeta, että ei nämä tämän päivän pelit mene lähellekään samalle tasolle vaikeuden kanssa. Aivan eri luokkaa. Kyllä sai kirota moneen otteeseen kun noita yritti päästä läpi. Jopa toivoisin tämän päivän peleihin lisää tuommoista haastavuutta.
Pissing our pants yet?

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

Voi kunpa osais vielä pelata samalla innolla kuin esim. lukioikäisenä. Silloin oli jatkuvasti joku peli kesken ja oikeasti jaksoin jopa läpäistä ne. Nyt innostun pelistä kuin pelistä ja sitten yhtäkkiä huomaan, että en ole koskenut kys. peliin puoleen vuoteen. Esim. nyt kesken on FO:New Vegas, Witcher 1, Fallout 4, Wasteland, WWE 2k15, Alan Wake, Among the Sleep, Red Alert 3 ... ja listahan jatkuu.

Ainoa peli jota pelaan lähes säännöllisesti on Team Fortress 2. CS ei nappaa, CODit yms. vielä vähemmän, mutta hupsussa hattupelissä on meininkiä mun makuun.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

The Rocker
Lower Midcarder
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 08:09

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja The Rocker »

Witcher 3 jälkeen elämäni on täyttänyt World of Tanks ja Mario Kart. Odotellessa seuraavaa Zeldaa niillä voi täyttää tyhjiötä.

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

Olen jo vuosikausia (10 vuotta tarkalleen) odottanut, että joku tekisi pelin, joissa idea olisi Battle Royalesta (/Hunger Gamesista) tuttu selviytymisdeathmatch. Vihdoin toiveisiini on vastattu.

Kuva

The Culling saapui tänään early accessiin Steamissa. Paljon ominaisuuksia puuttuu vielä (toinen sukupuoli, sää, useampi kartta jne.), mutta tämäkin versio on jo todella hauskaa pelattavaa. Itsehän olen vielä täysin nyyppä ja juhlin varmaan vartin, kuin sain muutaman tunnin grindaamisen jälkeen sen ensimmäisen tapponi. Nopeasti tässä kuitenkin oppii ja erilaisia taito-loadouteja on hauska testailla.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Miksu
Main eventer
Viestit: 349
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:42

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Los_Pebbels kirjoitti:Olen jo vuosikausia (10 vuotta tarkalleen) odottanut, että joku tekisi pelin, joissa idea olisi Battle Royalesta (/Hunger Gamesista) tuttu selviytymisdeathmatch. Vihdoin toiveisiini on vastattu.

Kuva

The Culling saapui tänään early accessiin Steamissa. Paljon ominaisuuksia puuttuu vielä (toinen sukupuoli, sää, useampi kartta jne.), mutta tämäkin versio on jo todella hauskaa pelattavaa. Itsehän olen vielä täysin nyyppä ja juhlin varmaan vartin, kuin sain muutaman tunnin grindaamisen jälkeen sen ensimmäisen tapponi. Nopeasti tässä kuitenkin oppii ja erilaisia taito-loadouteja on hauska testailla.
Olen itse myös odottanut Nälkäpelien kaltaista peliä siitä lähtien kun katsoin kyseisen leffan, mutta tämä ei ainakaan vakuuttanut. Nuolella ampuminen ei näyttänyt olevan yhtään realistista ja hypytkin olivat kuin hahmot loikkisivat avaruudessa. Nämä tosin ovat helposti vaikkapa päivityksen myötä helposti korjattavissa joten sitä täällä odottelen vielä, ennen kuin hyppään pelin kelkkaan mukaan.

Mitä muuta sanottavaa sulla pelistä on? Olisiko esim: 15e liikaa vai liian vähän vai liian sopiva hinta kyseiselle pelille?

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

15 oli mielestäni yllättävän halpa. Olin jo odottavinani jotain +40€. En tosin juuri koskaan osta uusia pelejä, enkä ikinä early access pelejä, joten en osaa sanoa kuinka halpa tämä lopulta oli, mutta ainakin itse keksisin helposti paljon typerämpääkin käyttöä sille rahalle.

Itsellä suurin osa kritiikistä osuu juurikin tuohon taisteluun. Se on vielä hieman kömpelöä ja mielestäni hahmot ottavat ihan liikaa damagea ennen kuin kuolevat. Mutta tunnelma ja pakokauhu siitä että joku on samassa rakennuksessa kuin sinä on kyllä tässä parasta. Ja tietysti muiden pelaajien vaaniminen.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Avatar
PeeTseta
Main eventer
Viestit: 543
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 19:04
Paikkakunta: Paltamo

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja PeeTseta »

Kauheasti ei tule mitään uudempia pelejä pelattua jos Paradoxin peliksi naamioituja Excel-taulukkoja ja Minecraftia ei lasketa. Retron puolelle kallistuu, SNES ja PS2 kiinnostaa eniten. PS2:lla on nyt Rayman 3 uusintakierroksella. Tasoloikat ja rallipelit, sekä pelit joissa on jotain "pikku näperrettävää" on se mun juttu.
Kirjallisuutta, taidetta tiedettä. Sä et tarvii niitä, mä tiedän oikotien!
Last.fm
Youtube

Jomppa
Midcarder
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Jomppa »

Olettekos pelannu Final Fantasyitä paljon? Itse pelailen tällähetkellä FF X:ää PS4:sella. Oi sitä nostalgian määrää!

Borga
Midcarder
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 02:36
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Borga »

Änäriä tuli aika paljon tossa hakattua ja hauskaa, kun päässyt vähän ottaa matsia kavereita vastaan (Enska ja Stefamies, revassit odottaa vielä). Mut nyt loppui se hupi hetkeksi, sillä hankin The Divisionin. Jumakauta ku koukuttaa. Ei oikeestaan tähän mennessä (n. 8h pelaamista takana) edes hirveesti oo vakuuttanut tarinaltaan tai edes pelattavuudeltaan, mut joku tossa vaan on mikä koukuttaa. Se on toi perhanan co-op varmaankin, itselle vielä niin "tuntematon" moodi. En melkein mitään pelejä oo pelannut co-oppina, paitsi ennen tätä Destinyä. Toimii perkele!

Jos jollain PS4:lle Division hankinnassa, niin pelit pystyyn! PS-nick Borga. :)
Reelin' and Rockin'

nixu-
Midcarder
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 23:58
Paikkakunta: Turku

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja nixu- »

Tuli ostettua tuossa pääsiäisenä Battlefield 4 Premium, kun maksoi ps-storessa sen huikeat 19,99 €. Aiemmin pelaillut ps3:lla Bad Company 2ta ja Battlefield 3sta, joten oli aika kuumottavaa päästä pitkästä aikaan pelaamaan kyseistä pelisarjaa. Ja kyllähän tuo jatkaakin samalla kaavalla, kuin aiemmissakin peleissä, eli sillä tutulla hyvällä. Muutamia outouksia kyllä tästä nelosesta löytyy, mitkä omasta mielestäni oli hoidettu BF3ssa paremmin, voi olla myös että aika kultaa muistot.

Peli on kyllä omassa pelikäytössä ihan vain multiplayn takia, niinkuin aiemmatkin, en ole siis tuota campaingia pelannut laisinkaan aiemmissa versiossa. Tässä psn latausajat ovat aivan jotain törkeää luokkaa, ennen kuin koko pelin sain ps4lle. Joten pelasin campaingin ensimmäisen tehtävän. On kyllä huikeat grafiikat pelissä, ei siinä.

Onkos muita BF4 pelaajia PS4llä? Tuotahan voisi joskus pelata squadissa oikein.

Muita pelejä mitä itse käytän tällä hetkellä: CIV V, NHL16, Diablo III (ja joskus Destiny, wwe2k16)
And that's the bottom line, 'cause Stone Cold said so!
R.I.P. Eddie Guererro 1967-2005

Borga
Midcarder
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 02:36
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Borga »

nixu- kirjoitti:Tuli ostettua tuossa pääsiäisenä Battlefield 4 Premium, kun maksoi ps-storessa sen huikeat 19,99 €. Aiemmin pelaillut ps3:lla Bad Company 2ta ja Battlefield 3sta, joten oli aika kuumottavaa päästä pitkästä aikaan pelaamaan kyseistä pelisarjaa. Ja kyllähän tuo jatkaakin samalla kaavalla, kuin aiemmissakin peleissä, eli sillä tutulla hyvällä. Muutamia outouksia kyllä tästä nelosesta löytyy, mitkä omasta mielestäni oli hoidettu BF3ssa paremmin, voi olla myös että aika kultaa muistot.

Peli on kyllä omassa pelikäytössä ihan vain multiplayn takia, niinkuin aiemmatkin, en ole siis tuota campaingia pelannut laisinkaan aiemmissa versiossa. Tässä psn latausajat ovat aivan jotain törkeää luokkaa, ennen kuin koko pelin sain ps4lle. Joten pelasin campaingin ensimmäisen tehtävän. On kyllä huikeat grafiikat pelissä, ei siinä.

Onkos muita BF4 pelaajia PS4llä? Tuotahan voisi joskus pelata squadissa oikein.

Muita pelejä mitä itse käytän tällä hetkellä: CIV V, NHL16, Diablo III (ja joskus Destiny, wwe2k16)
Harvoin, mutta välillä tulee änäriä pelattua. Myös enska ja Stefamies ovat vakiopelaajia. Lisääppä kaveriksi! Ja siis PS4 alustana, sama nick kuin täällä. 8-)
Reelin' and Rockin'

nixu-
Midcarder
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 23:58
Paikkakunta: Turku

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja nixu- »

Borga kirjoitti:Harvoin, mutta välillä tulee änäriä pelattua. Myös enska ja Stefamies ovat vakiopelaajia. Lisääppä kaveriksi! Ja siis PS4 alustana, sama nick kuin täällä. 8-)
No pitääpä pistää lisäillen, ellet itse ehdi ensin. Itse pyörin tuolla nimimerkillä nobomopo.

NHL on myös yksi peli missä hyvin helposti menettää tukkansa päästä, eli menettää hermonsa. Itse pelaillut HUT-pelimoodia tässä eniten, välillä kavereiden kanssa EASHL-liigaa. HUT-pelimoodina on todella mielenkiintoinen. Välillä tuntuu että ihan sama mitä kentällä tekee, kaikki on sinua vastaan. Ja joskus taas peli kulkee kuin rasvattu.. Tällä hetkellä divari jossa olen pysynyt pari viime yritystä, on ottelusarake 6-0-0, mikä on todella hämmentävää kun vertaa viime kertoihin. Pitää varmaan jossakin vaiheessa pelailla taas sitä eteenpäin, nyt enempi keskittynyt BF "taitojen" hiomiseen.
And that's the bottom line, 'cause Stone Cold said so!
R.I.P. Eddie Guererro 1967-2005

Enska
Ylläpitäjä
Viestit: 625
Liittynyt: 02 Tammi 2016, 23:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Enska »

Ehdottakaapas mielenkiintoisia videopelejä, alustana mieluiten PC. Olen viime vuosina hakannut lähinnä PlayStationia ja vähitellen kyllästynyt änäreihin ja muihin vanhoihin peleihini. Toki myös hyviä PS4-pelejä saa ehdottaa, mutta PC-pelaaminen kiehtoo tällä hetkellä hieman enemmän. PS4-peleistä Heavy Rain on toivelistallani tällä hetkellä – se vaikuttaa hyvältä.

En siis ole minkään sortin hardcore-peluri, vaikka olen pienestä pitäen tykännyt kyllä videopeleistä (ja Super Nintendo oli aikanaan koko elämäni). Olen sen tähden hieman kujalla tässä nykyajan pelimaailmassa, jossa vaihtoehtoja on yksinkertaisesti liikaa. Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi jonkin sortin simulaatiopeli (esim. kaupunkisuunnittelu tai muu vastaava) tai vahvasti tarinankerronnallinen seikkailu (nautin tosi paljon esim. Until Dawnista). Kauhu ja sci-fi ovat aina plussaa. Ensimmäisen persoonan peleistä en pidä järin paljon enkä fanita myöskään sellaisia pelejä, joissa on sitä varsinaista pelaamista liikaa (esim. liikkuminen paikasta toiseen tai pitkät taistelukohtaukset ja muut vastaavat). Tasohyppelyt ja muut yksinkertaiset pelit (arcade) ovat myös hauskoja.

Hit me with your best shot. 8-)
IMDb | last.fm | Goodreads

Big Show et Kane, qui es in caelis,
sanctificetur nomen tuum,
adveniat regnum tuum,
fiat voluntas tua,
sicut in caelo, et in terra.

Avatar
Zemppari
Moderaattori
Viestit: 738
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 08:43
Paikkakunta: Jokela

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Zemppari »

Kaupunkisuunnittelupeleistä taitaa paras vaihtoehto olla kotimainen Cities Skylines. On se parempi kuin uusin SimCity. Uusi Eastside Hockey Managerkin on tainnut päästä jo early accessista. Tietysti myös uusin TEW on tulossa toukokuussa. Puhtaasti strategiapuolella Crusader Kings/Europa Universalis tai Total War-sarja ovat parhaimpia valintoja.

Noista tarinankerronnallisista voisi Heavy Rainin ohella suositella saman lafkan Beyond: Two Soulsia. Samanlainen elokuvallinen kokemus scifi/kauhuhömpällä höystettynä. Jos ensimmäinen persoona ei haittaa niin scfikauhu Alien Isolation on saanut paljon kehuja. Open World-pelit saattavat olla liian laajoja ja sisältää "varsinaista pelaamista" liikaa (tyyliin Witcher 3)

EDIT: Heitetään vielä Remedyn Alan Wake ja uusi Quantum Break.
In the 27 years I've been doing this I never thought I'd find a better wrestler than me, but I found him.
Daniel Bryan.

-William Regal

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

Enska kirjoitti:vahvasti tarinankerronnallinen seikkailu (nautin tosi paljon esim. Until Dawnista).
Wolf Among Us. Muihin Telltalen noihin en ole koskenut, mutta tuo pärisee ja kovaa.

Ja jos ei haittaa että peli on hieman vanhempi, niin paras tarina missään pelissä mitä olen pelannut koskaan on Vampire: The Masquerade - Bloodlines.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Avatar
Wanhus
Main eventer
Viestit: 303
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:15

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Wanhus »

Wolf Among Us on kova, mutta niin on Telltalelta muutenkin kovia pelejä ulkona. Erityisesti Walking Deadin kaudet ovat varsin kovia.

Kauhusta mainitsen Silent Hill 2, jota joskus Discordissa ainakin hehkutin, en muista oletko sitä pelannut. Sanoisin, että paras peli koskaan ellei nyt jo Witcher 3 mene ohi. Vaikuttava kokemus kaikin puolin ja ehdottomasti yksi mieleenpainuvimpia juonia ikinä.

Witcher 3 on helkkarin kova, mutta saattaa sisältää juuri "liikaa pelattavaa". Se maailma on kyllä huikea ja rakastan koko trilogiaa. Suosittelen pelaamaan, jos kaipaa "GoT-peliä", niin tämä on kaikista lähimpänä.

Itse odotan TEW:iä kaikista eniten parhaillaan.
"Taas vauva naapuriin, vittu en kestä vauvoja. Meen katsoo Rumblen"
- Chris Jericho

" joudun olemaan viikkoja täällä jos pylly leikataan, en pääse ees bookediin"
- Teme

Avatar
Merovingi
Midcarder
Viestit: 43
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:40

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Merovingi »

Vaikka Witcher 3:ssa olisi Enskan makuun "liikaa pelattavaa" (outoa, pelaamisen idea on juurikin pelaaminen :D), niin uskoisin hänen sitä arvostavan sillä onhan se tarinallisesti erittäin kovaa kamaa. Todella aikuismainen ja upea tarina, joten suositus on vahva. Witcher 2:sta voi jo aloittaa ja jos pääsee yli vanhentuneista grafiikoista, niin suosittelen jo ykkösenkin pelaamaan. Kakkosen tarina on aika epäwitchermäinen ja en itse siitä hirveämmin välittänyt. Kuitenkin suosittelen noita kokeilemaan ja etenkin sarjan kaksi ensimmäistä osaa on helposti kokeiltavissa, sillä ne saa alennuksista jopa jollain parilla eurolla yhteensä.

Arcade-peleistä miettisin Binding of Isaac Rebirthiä ja Super Meat Boyta. Enskalle menisi varmaan myös Audiosurf, jonka idea on pistää haluamansa kappale soimaan ja "ajaa" kyseinen kappale läpi. Peli siis tekee eräänlaisen radan kappaleen rytmistä jne. riippuen joka pitää ajaa läpi. Kiva peli sekin.

Tarinapohjaisista suoraan vain Telltalen peleihin, jotka ovat enemmän tarinapohjaisia. Walking Deadit ovat erityisesti saaneet kehuja, mutta kokemuksia minulla ei niistä ole. Sitten löytyy vielä Game of Thrones ja Wolf Among Us.

Undertale voisi myös vedota sinuun. Paljon olen kuullut kehuja, mutta paljoa en pelistä tiedä. Ei ole kovin kalliskaan.

Simulaatiopelien puolella suosittelen katsomaan Paradoxin tarjontaa. Europa Universalis IV ja Crusader Kings 2 ovat ne viimesimmät julkaisut, mutta löytyy myös Hearts of Ironit ja ensi kuussa tulee Paradoxilta Stellaris, joka on Masters of Orion -tyylinen avaruussimulaation 4X-hengessä. Ja kaupunkisimuissa on ainoastaan Cities: Skylines, jota kannattaa harkita.

Kauhupeleissä on sitten Amnesiat aika hyviä. Niissä ollaan toki enemmän ensimmäisessä persoonassa ja pitää liikkua, mutta mitään taisteluita niissä ei ole.

Jomppa
Midcarder
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Jomppa »

Kannattaa ehdottomasti pelata tuota The Walking Deadia, pelissä on aivan mainio tarina, ja hahmotkin ovat hyviä, toki muutamia ärsyttäviä löytyy, mutta pelistä tekee eeppisen sen että saat itse vaikuttaa koko pelin kulkuun, minä esim pelastin Ben nimisen henkilön, vaikka tämä olisi halunnut vain että pudotan hänet Zombejen sekaan. Olen tällä hetkellä vitos episodissa, ykkös kaudessa. Eli Enska jos jotain haluat pelata pelaa tätä. ;)

Miksu
Main eventer
Viestit: 349
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:42

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Heippa, onko täällä joku joka tietää PS3:sta enemmän kuin minä?

Mulla on nyt käytössä broidin PS3 12GB eli aivan järkyttävän vähän muistia, mutta ei se mitään. Halusin pelata vain yhtä peliä joka on siis GTA V. Viime kesänä pystyi aivan hyvin pelaamaan samalla konsolilla, ei siinä mitään, mutta nyt, vaikka on poistettu jo ihan kaikki muu, herjaa ettei ole tarpeeksi tallennustilaa. Jooh, yritin Googlesta löytää vastausta, mutta kaikki vastaukset on luokkaa osta uusi kovalevy yms. Se on kyllä tulossa, mutta kummastuttaa vaan, kun viime kesänä toimi ihan hyvin ja nyt tälle yhdelle ja ainoalle pelille ei sitten ole tilaa. Järjestelmätiedoissa lukee että olisi 7GB vielä käytettävissä, mutta samalla myös herjaa ettei ole tarpeeksi tilaa.

Onko joku joka osaisi kertoa, että onko jossain tilaa vieviä asioita vielä? Nollasin tallennustilan jo, eli ei ole asennustiedostoja tai tallennettuja pelejä.

Luru
Main eventer
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Luru »

Miksu kirjoitti:Heippa, onko täällä joku joka tietää PS3:sta enemmän kuin minä?
Mulla on nyt käytössä broidin PS3 12GB eli aivan järkyttävän vähän muistia, mutta ei se mitään. Halusin pelata vain yhtä peliä joka on siis GTA V. Viime kesänä pystyi aivan hyvin pelaamaan samalla konsolilla, ei siinä mitään, mutta nyt, vaikka on poistettu jo ihan kaikki muu, herjaa ettei ole tarpeeksi tallennustilaa. Jooh, yritin Googlesta löytää vastausta, mutta kaikki vastaukset on luokkaa osta uusi kovalevy yms. Se on kyllä tulossa, mutta kummastuttaa vaan, kun viime kesänä toimi ihan hyvin ja nyt tälle yhdelle ja ainoalle pelille ei sitten ole tilaa. Järjestelmätiedoissa lukee että olisi 7GB vielä käytettävissä, mutta samalla myös herjaa ettei ole tarpeeksi tilaa.

Onko joku joka osaisi kertoa, että onko jossain tilaa vieviä asioita vielä? Nollasin tallennustilan jo, eli ei ole asennustiedostoja tai tallennettuja pelejä.
Taitaa viedä GTA V enemmän tilaa kuin tuon 7GB.
TAFKAB - The Artist Formerly Known As Blaster (BlasterMaster, MasterBlaster, The Blasterpiece)

Miksu
Main eventer
Viestit: 349
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:42

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Miksu »

En usko, sillä ihan samanverran se vei viime vuonnakin ja pyöritti PS3 silti sitä.

Avatar
MinimiMax
Main eventer
Viestit: 247
Liittynyt: 09 Touko 2016, 19:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja MinimiMax »

Miksu kirjoitti:En usko, sillä ihan samanverran se vei viime vuonnakin ja pyöritti PS3 silti sitä.
Omassa boksissani ainakin lukee että veisi 8.23GB.

Muthei mitä helvettiä, täällä on tällainenkin keskustelu. Itsehän olen melko ahkera videopelailija, tossa oli joku pari vuotta kun en juuri mitään pelaillut kun vaan satunnaisesti mutta sitten ostin PS4:n marraskuussa ja liekki syttyi taas. Pelaan kyllä kaikkea laidasta laitaan, tämän hetken kovia sanoja on ollut The Witcher 3, Fallout 4 ja WWE 2K16. Uncharted 4 meni muutamassa päivässä läpi ja viihdyin senkin parissa kyllä erittäin hyvin. PC-rintamalla nyt ei ole tullut pelailtua vähään aikaan muuta kuin The Simsiä (kyllä, kuten sanoin, laidasta laitaan). Simsien kohdalla olen ottanut sen periaatteen että koska ne ei voi jumalauta tehdä yhtä peliä jossa on kaikki toiminnot niin en minäkään sitten maksa siitä. Sims 3 ja 4 (lähes) kaikkine lisäosineen siis ladattu laittomasti, siskoni joskus hankki Sims 2:n ja suuren läjän lisäosia kyllä ihan laillisin keinoin. Retropelailuja hoidan sitten taas emulaattorien voimin, lähinnä SNES joka oli ensimmäinen oma konsolini, Nintendo 64 joka meni ihan sivusuun lapsena koska siirryin SNES:istä PlayStationiin ja Gameboy joka oli niitä konsoleja joita aina halusin mutta en saanut. Ainoa kokemukseni Gameboyn pelaamisesta lapsena oli kun kaveri antoi ehkä viisi minuuttia kokeilla Lord of the Rings peliä ja otti sitten sen pois etten etene hänen savellaan liikaa.

Kaikkien aikojen suosikkipelisarja on Kingdom Hearts josta on merkkinä myös tatuointi ihossa. Kuolen vanhuuteen odottaessani että Kingdom Hearts 3 julkaistaan. Saatana. Toinen peli jota tässä nyt odotellaan on Mafia 3 jonka pistin ennakkotilaukseen viimeisimmällä Gamestop-reissullani. Niin ja mähän myös aloitin tuon PS4:n myötä striimaamisen koska siinä on se sisäänrakennettu striimiominaisuus niin ei tarvitse nähdä muuta vaivaa kun painaa nappia ja striimi lähtee pyörimään. Nykyaika, nautin. Itseasiassa en juuri muuten pelaile tällä hetkellä kuin striimatessa joten lähes jokainen pelihetkeni on nähtävissä livenä netissä.
"Unohda kaikki mitä tiedät niin tulet tietämään paljon enemmän."
-Teme, 2016

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

MinimiMax kirjoitti:Simsien kohdalla olen ottanut sen periaatteen että koska ne ei voi jumalauta tehdä yhtä peliä jossa on kaikki toiminnot niin en minäkään sitten maksa siitä.
En lähde tuomitsemaan piratismia, koska onhan sitä tullut itsekin harrastettua, mutta on silti pakko älähtää, koska etenkin Simsin kanssa tuosta lisäosista itkeminen ottaa aina ihan helvetisti pannuun. Otetaan Sims 3 esimerkiksi: sillä on 11 lisäosaa ja 9 tavarapakettia. Nämä ovat ilmestyneet vuosien 2009 ja 2013 välissä. Odottaisitko siis mieluummin sen 4 vuotta, että pelintekijät ehtivät tehdä kaikennäköiset lisäosat vai pelaatko mieluummin peliä ja odottelet, että aina välillä peliin tulee jotain uutta lisäosien muodossa ja se pysyy näin ns. tuoreena. Jos vastasit myöntävästi ensimmäiseen, niin voit aina odotella sen useamman vuoden ja hankkia sitten jonkun ultimate editionin, missä on lähestulkoon kaikki mahdollinen.

Ei sillä, onhan nuo Sims-lisäosat ihan naurettavan hintaisia
► Näytä spoileri
, mutta on se myös naurettavaa valittaa siitä, että Simsin tapaiseen peliin ei saada jokaista ominaisuutta ihan alusta alkaen ja että sen pelin faneille tehdään lisäosia, että pelissä on aina tasaisen väliajoin jotain uutta tekemistä.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Vastaa Viestiin