Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Fiktiivinen painiaiheinen tarinankerronta.
Avatar
kenitys
Main eventer
Viestit: 586
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 20:44
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja kenitys »

Tänne kaikki pelialueelle kuulumaton paskanjauhanta sekä ennen peliä, sen aikana että sen jälkeen.
So Chris Jericho you can go straigh to hell and burn in hell because that's where you belong. And I'll help get you there by cutting your tongue in half. I think that would put end to your music career. That's all I have to say about Chris Jericho.

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

Ehdottomasti hauska peli - sääli että putosin nyt joukkueestamme ensimmäisenä. Eiköhän Afa nyt tämän sitten vie, kun Fatun ässä pudotettiin. ;)
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Avatar
PeeTseta
Main eventer
Viestit: 543
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 19:04
Paikkakunta: Paltamo

Re: Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja PeeTseta »

Kuva

Olihan tämä hauska peli tosiaankin. Voisin nyt kirjata jonkinlaiset loppuyhteenvedot pelin kulusta omin silmin.

Alkuun kun heimojako tuli niin olin ehkä hieman pettynyt, että Ambrose ei päätynyt samaan heimoon kanssani, sekä hieman yllättynyt, että Roman Reigns ei kisaan osallistunut. Heti alkuun ryhdyin ottamaan puolivahingossa jonkinlaista johtajan roolia ja vaikka eka tehtävä nyt menikin vähän päällekäisyyksiin, niin alku oli silti lupaava. Kuten varmaan moni arvasikin, heti ensimmäisen päivän aikana minä ja Orton päätimme liittoutua. Ehdotin, että kyselisimme myös Jerichoa mukaan, mutta itse en ainakaan tätä kysymystä tehnyt. Samalla sain myös kuulla Ortonilta, että Shane McMahon on pistänyt kokoon SD-painijoiden liittouman, jonka tavoitteena on pudottaa Raw-painijat yksi kerrallaan. Se pisti meidät Shanen kanssa eri puolille. Sovimme, että Orton on näennäisesti mukana Shanen liitossa, mutta informoi minua jos jotain tapahtuu.

Tuli ensimmäinen äänestys ja Shane kyseli minulta, että ketä meinaan äänestää. Sanoin äänestäväni joko Henryä tai Strowmania, vaikka olin päätökseni jo tehnyt, että Braunille se menee. Ja Braun myös tippui. Ei muistella pahalla. Sitten tappioputki viimein päättyi ja yllätykseksi Fatu päättikin pudottaa Stingin eikä Aidenia. Se oli pienoinen yllätys. Voittoputki säilyi ja seuraavaksi tippuikin sitten Aiden.

Seuraava äänestys olikin sitten huomattavasti hankalampi. Ajattelin jo tässä välissä äänestää Jerichoa, mutta päätin lopulta äänestää Henryä, koska koin, että Jerichosta voisi olla hyötyä. En muista, oliko Ortonilla tähän myötävaikutusta sitten. Sittenpä heimot menivätkin sekaisin ja olin jopa vähän yllättynyt, että minua pidettiin heimon johtajana, vaikka olin toisaalta alitajuisesti sitä roolia ottanutkin. Ensimmäinen valinta oli päivänselvä, sillä Orton oli läheisin liitolaiseni. Toisena olisin valinnut Ambrosen, jos Joe ei olisi ehtinyt ensin, joten tyydyin Undertakeriin. Kolmas valinta oli myös helppo, sillä Jericho sai muistaakseni edellisellä kierroksella jonkun verran ääniä ja pelkäsi tulevaisuutensa puolesta. Näin ollen Chris on minulle kiitollisuudenvelassa ja näin ollen palveluksen velkaa. Miz oli sitten "best of the rest" ja ajattelin Mizin olevan mahdollinen liittolainen tulevaisuudessa.

Sitten palattiin kilpailemaan. Takerista ei ottanut pirukaan selvää, mutta Miz oli juuri sellainen kelmi kuin toivoinkin. Shane lähestyi minua heimojaon jälkeen ja oli sitä mieltä, että äänestetään ex-fatulaiset ensimmäisenä ulos. Olin ilmeisesti onnistunut hajottamaan Shanen liittouman, jonka koin uhkaksi, mutta Shane on sellainen kelmi, että todennäköisesti hän tajuaa minun vahvimpana olevan heikoilla. Taisimme ainakin Randyn kanssa äänestää Shanea sillä kierroksella ulos ja Shanehan lähtikin. Seuraavalla kierroksella Fatun päässä alkoi jo se afalaisten harvennus kun Rusev sai lähteä.

Jos heimot olisivat tässä vaiheessa jatkaneet yhdessä, seuraavalla kierroksella olisin yrittänyt saada omat liittolaiseni äänestämään The Undertakeria seuraavaksi, koska hän on liian iso uhka immuniteettikisassa. Ennen heimojen yhdistymistä olin luvannut Mizille, että en äänestä seuraavalla kerralla ainakaan häntä ja jatketaan näin kisan loppuun saakka, että ei äänestetä toisiamme. Heimot kuitenkin yhdistyivät, ja sain lähteä. Pakko kuitenkin myöntää, että olisin puukottanut Miziä selkään heti Takerin tiputtamisen jälkeen. Ortonia en olisi puukottanut selkään missään vaiheessa.

Kun tipuin alkuvaiheessa Rumble-matsista, tiesin, että minut äänestetään pois, koska olen liian vahva. Uskon myös, että Orton puolusti minua siinä äänestyksessä. Tippumisen jälkeen toivoin joko Ortonin, Jerichon tai Ambrosen voittoa. Mutta Owens kelpaa myös.

Kiitoksia vielä kerran pelistä! Se oli hauskaa!
Kirjallisuutta, taidetta tiedettä. Sä et tarvii niitä, mä tiedän oikotien!
Last.fm
Youtube

Kana
Main eventer
Viestit: 267
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 20:54

Re: Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kana »

No niin, jonkinlaisia sekalaisia mietteitä kilpailusta omasta perspektiivistä.

- Olin ihan varma, että joko Owens tai Orton pääsee finaaliin asti. Molemmat pärjäsivät hyvin kilpailuissa ja myös juonittelivat jonkin verran, mutta samalla pysyivät kuitenkin melkein kaikkien suosiossa. Itse yritin keplotella tieni loppukamppailuun vanhalla kunnolla selkäänpuukotustaktiikalla, ja yllättäen se myös toimi. Toki se ei ollut paras mahdollinen asetelma siinä kohtaa, kun nuo selkäänpuukotetut pääsivät päättämään kilpailun voittajan.

- Kommunikointi alkoi pelaamaan nopeasti Fatun puolella ja Fatu vaikuttikin alussa paljon aktiivisemmalta heimolta. Heimon johtajaksi päätyi tietysti Samoa Joe, mutta myös Sting ja Undertaker ottivat heti alussa isoa roolia. Ehdotin Joelle yhteistyötä, pian mukaan saatiin myös The Miz.

- Kun Fatu ensimmäisen kerran joutui heimoneuvostoon, kaikki olivat tietoisia siitä, että Aiden on putoamisvaarassa. Samalla Aiden oli kuitenkin helpoin saada mukaan liittoumaan, jotta ensimmäiseen heimoneuvostoon saataisiin 4-vastaan-4 -asetelma. Päätimme pudottaa Stingin, ja ehdotin Stingille Owensin äänestämistä, jotta äänet eivät menisi tasan Stingin ja Aidenin kesken. Sting ei suostunut, mutta ei se mitään, koska Undertaker päättikin äänestää Ambrosea. Sori, Sting.

- Seuraava putoaja oli Aiden, koska Aidenia ei siinä kohtaa enää tarvittu ja hänestä oli kilpailuissa enemmän haittaa kuin hyötyä. Putoamisensa jälkeen Aiden paljasti juonittelut kaikille, mikä oli sinänsä turhaa, koska eiköhän se ollut jo ainakin Fatun puolella kaikille selvää, että jotain diilejä oltiin siinä kohtaa jo tehty. Afa olisi tietysti voinut hyödyntää tätä myöhemmin, mutta kukaan meistä kolmesta ei ennen kilpailun loppua tainnut olla edes vaarassa pudota.

- Pian heimot sekoittuivat ja The Miz joutui toiselle puolella, mikä näin jälkikäteen ajateltuna oli ihan hyvä juttu. Uuteen Fatuun liittyivät Rusev ja Big E, jotka ilmeisesti tekivät yhteistyötä. Seuraavassa Fatun heimoneuvostossa Big E ehdotteli Ambrosen äänestämistä "yhdessä Rusevin ja Joen kanssa". Ei sopinut meidän suunnitelmiin, joten Rusev sai luvan lähteä, ja Owens suostui myös äänestämään Rusevia. Pyrin ilmoittelemaan Owensille juonitteluista häntä vastaan kilpailun aikana.

- Sitten oli vuorossa Royal Rumble, jossa Del Rio tuli onnekkaasti viimeisenä sisään ja pääsi viiden parhaan joukkoon. Yhdessä Joen, Ortonin, E:n ja Undertakerin kanssa sovimme, että hyvin kilpailuissa pärjänneestä (ja Afan johtajaksi valitusta) Rollinsista oli päästävä eroon. Orton ei tosin ollut samaa mieltä, mutta enemmistön äänet ratkaisee.

- Rumblen voittajien kanssa sovimme myös, että Ambrose ja Owens äänestetään ulos. Niin ei kuitenkaan käynyt, Owens valittiin ensimmäisenä uhriksi mutta kukaan ei häntä äänestänyt. Big E:llä ja Ortonilla oli jonkinlaista kärhämää keskenään, ja äänet jakautuivat näiden kahden kesken. Päätin puoltaa Ortonia, koska 1) Big E varmasti olisi halunnut kostaa Rusevin tippumisen, 2) E:llä oli kaksi ääntä käytössään, 3) E yritti juonia liian monen ihmisen kanssa samaan aikaan ja 4) en nyt ole ihan varma siitä, pelasiko E muutenkaan täysin rehellistä peliä. Sitä paitsi Orton vaikutti luotettavammalta.

- ...Orton kuitenkin tippui seuraavana, muistaakseni ihan siitä syystä, että Orton oli aiemmin paljastunut tekevänsä yhteistyötä Jerichon kanssa eivätkä noin vahvat liittoumat näin myöhäisessä vaiheessa peliä käyneet alkuunkaan. Owens ehdotti Ortonin äänestämistä, joten sillä mentiin. Mizistä aavistelin, että tekee myös Ortonin kanssa yhteistyötä, koska ei vaikuttanut halukkaalta äänestämään Ortonia.

- Takerin tippumisesta ei mitään sanottavaa. Miz ja Joe halusivat äänestää Takeria, Owens halusi äänestää Takeria, Taker halusi äänestää Owensia. Samoin Jerichon tiputtaminen tapahtui nopeasti ja kivuttomasti ja näin saatiin alkuperäinen Fatu loppuviisikkoon.

- Tässä kohtaa toisella puolella olivat selvästi yhteistyötä tekevät Ambrose ja Owens, toisella puolella minä, Del Rio ja Miz. Aavistelin, että Miz saattaa yrittää puukottaa selkään tässä kohtaa ja aavistin ilmeisesti oikein (tosin myöhempien kommenttien jälkeen en ole varma, oliko se sittenkin joku muu?). Ambroselle ja Owensille ehdotin Mizin tiputtamista, Joen ja Mizin kanssa sovittiin Ambrosen äänestämisestä. Yllätyin, että Miz tippui kuin tippuikin.

- Koska kyseessä on Del Rio, pakkohan vähintään yksi kilpailu on no-showata. Tein sen epätoivoisena yrityksenä saada muut uskomaan, että amuletti on hallussani, en tiedä toimiko. Tässä kohtaa äänet menivät odotetusti tasan, mutta Ambrosen ja Owensin äänet sai kuin saikin Joe, joka tippui. :(
Jos olisin voittanut viimeisen kilpailun ja loppukolmikossa olisi ollut Owens & Ambrose, olisin äänestänyt Owensia. Owens & Joe niin olisin äänestänyt myös Owensia, Joe & Ambrose niin olisin äänestänyt Joen finaaliin. Owens voitti ansaitusti finaalin, kahden pitkäaikaisen liittolaisen (ja Jerichon) äänet eivät riittäneet voittoon.

- Paras kilpailu oli varmaan Kymppitonni tai se esterata. Parasta matsia en osaa sanoa, se missä Ambrose ja Taker ottelivat joukkueena oli muistaakseni hyvä. Del Rion matseista Hell in a Cell Triple Threat. Muutenkin kaikki kilpailut hyviä, paitsi että se 2048:n kaltanen peli oli perseestä.

- Liian helppo peli, kaikki puukot osu selkään.
Russon kana:
100 g broilerin rintafileitä (maustamaton)
600 g voita
10 kpl valkosipulinkynttä
3 rkl sitruunankuoriraastetta
2 hl vehnäjauhoja
2½ hl korppujauhoja
10 rkl valkopippuria
2 kpl strutsinmunaa

Avatar
Villezka
Main eventer
Viestit: 313
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja Villezka »

Kuva

Jos sitä nyt itekki raapustelisi jotain. Ensinnäkin täytyy todeta etten ikinä uskonut pääseväni, niin pitkälle kuin lopulta pääsin.

Täytyy myös itse todeta tähän, että mua vähän myös harmitti etten päässyt samaan heimoon Sethin kanssa. Itsekki olin myös hieman yllättyny ettei kukaan ottanu Reignsiä ja sen lisäksi olin myös yllättyny ettei kukaan ottanu Triple H:ta, Lesnaria tai Cenaa myöskään.

Lopulta tuli päädyttyä sitten Fatuun ja hetken päästä mua lisäiltiinki Fatun ryhmäkeskusteluun discordissa. Siellä sitten pohdiskeltiin omia rooleja ja niin edelleen. Ite halusin hoitaa tämän ruokapuolen eli metsästämisen, koska näky Ambrosesta painimassa villisikojen kanssa herätti niin paljon hilpeyttä, että halusin oikeasti nähdä tämän tai no lukea tästä.

Voitettiin sitten ensimmäinen palkintokisa ja onnistuttiin myös voittamaan ensimmäinen immuniteettikilpailu, vaikka se ei tullutkaa niin helposti kun oltais toivottu, mutta voitto on voitto. Afa päätti sitten lähettää Strowmanin kotiin, joka ei tosin yllättäny yhtään.

Sitten oliki uuden palkintokisan aikana ja onnistuttiin vielä sekin voittamaan, vaikka mun suoritus ei ollutkaan kovin hyvä ja sain irvailuja vähän joka suunnasta sen seurauksena ihan ansaitusti tosin, sillä olisihan mun pitänyt pärjätä paljon paremmin siinä. Immuniteettikilpailu ei mennyt sitten yhtään putkeen, kun hävittiin puhtaalla pelillä ja ite en päässyt edes ottelemaan. Heimoneuvosto kutsui ja kukaan ei yrittäny tulla juonittelemaan minun kanssani, joten oletin että kaikki äänestävät varmasti Aidenin ulos. Ite annoin ääneni Aidenille, koska olihan Aiden selvästi heikoin meidän tiimissä.

Sitten heimoneuvosto tapahtui ja yllätys olikin suuri, kun Aidenin sijaan tippuiki Sting joka kuitenki on pärjännyt aika hyvin. Sain myös itsekki yhden äänen samaisessa neuvostossa ja pikkulinnut lauleskeli, että se olisi ollut Undertakerilta.

Sitten jatkuiki tappioputki ja hävittiin molemmat palkintokisa ja immuniteettikilpailu. Heimoneuvosto kutsui jälleen ja sitten Aiden alkoiki lähettelemään viestejä ja yritti saada mua äänestämään Undertakeria. Ite lähinnä ihmettelin ja trollasin Ambrose tyyliin, että mitä suklaapatukalla on Kuolluttu Miestä vastaan. (Temellä oli joku fazerin suklaapatukka profiilikuvana ja siitä se idea sitten lähti) Sitten totesin vaan lopuksi Aidenille, että tiedän tasan tarkkaan ketä äänestän. Äänestin Aidenia ja hänen tippumisensa oli aika selvä.

Sitten palasimmeki voittokantaan ja onnistuttiin voittamaan palkintokilpailu ja immuniteetti takaisin Fatulle. Afa päätti äänestää Henryn ulos ja yllätyin tästä lähinnä siksi, kun oletin niitten äänestävän Shanen ulos nyt.

Sitten olikin heimojen sekoitus ja myös mahdollisuus siihen, että minä ja Seth päädyttäisiin samaan heimoon, mutta pysyinki Fatussa, ehkä hyvä niin. Itsehän muuten pidin Undertakeria enemmän johtajana, kuin Joeta, vaikka aluksi heitinki etten sillä ollut mitään merkitystä kumpi heimoa johtaisi, mutta piti päättää kumpi, niin päädyin Takeriin.

Tiimien sekoittamisen myötä onnistuttiin voittamaan Immuniteetti. Afa päätti lähettää Shanen kotiin, joka ei tullut yllätyksenä tosin.

Sitten pääsinki vähän promoilemaan Sethin kanssa ja täytyy kyllä myöntää, että olihan se aika hauska kokemus. Seth oli parempi sillä kertaa, mutta Fatu kuitenki voitti, joten eipä sillä ollut isoa merkitystä loppupeleissä. Immuniteetti ei sitten mennytkää ihan putkeen. Onnistuin kyllä voittamaan oman matsini, mutta vanha Shield-veljeni Roman Reigns, jonka oletin oikeasti tuhoavan Mizin helposti, mutta no tiedätte kyllä mitä tapahtui.

Heimoneuvosto kutsui ja silloin alkoiki tulla Owensilta viestejä. Owens ehdotteli Rusevin pudottamista ja siihen päädyinki lopulta, vaikka olin kovin epäileväinen Owensin suhteen aluksi, sillä uskoin hänen vain juonittelevan minua vastaan ja se oli turhaan ainakin toistaiseksi.

Rusev sai lähteä ja sen jälkeen yhdistyiki heimot ja vihdoin Sethin kanssa samassa heimossa, mutta tämä jäikin ikävä kyllä lyhytikäiseksi, kun Big E onnistui yllättäen voittamaan Rumble-matsin ja hän neljän muun lisäksi päätti äänestää Sethin ulos kisasta. Se siitä yhteenpaluusta, hemmetti.

Sitten tuli tappiot palkintokisasta ja immuniteettikilpailusta, joten eipä se kovin hyvin alkanut. Tässä vaiheessa en ollut kovin varma ketä äänestäisin, kunnes Owens lähestyi jälleen ja ehdotti Big E:n pudottamista. Tämä yllätti ensin, kun ajattelin hänen äänestävän Ortonia ennemmin, kun kuitenki oli aika vahva kilpailuissa. Hetken keskustelun jälkeen ymmärsin täysin miksi E haluttiin ulos ja muistin sen jälkeen kuinka tylysti Seth äänestettiin ulos viime äänestyksessä, jonka pääpiruna ilmeisesti E toimi, niin tiesin tasan tarkkaan sen jälkeen ketä äänestäisin. Ennen neuvostoa oli vielä pienet juttutuokiot Ortonin kanssa ja E saikin lähteä.

Palkintokisa ja immuniteettikilpailu jatkoiki tuttua kaavaa ja Undertakerin kanssa yhteistyö ei ottanu sujuakseen taaskaan ja meidän recordi oli lopulta 0-3. Heimoneuvosto lähestyi ja Owens lähestyi jälleen, että nyt olisi aika äänestää Orton ulos. Tämä aiheutti hieman ristiriitaisia fiiliksiä, koska Orton on ollut yllättävän luotettava entiseksi Afan-jäseneksi. Taker otti vielä kontaktia ja ilmaisi selvästi kenet haluaa ulos. Orton yritti vielä jonkinlaista kontaktia ottaa, mutta olin jo ehtiny päätökseni tehdä siinä vaiheessa. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin Ortoniin.

"Hemmetin Pohjois-Carolina" ja joo mun ei tarvii varmaan kertoa mitä tapahtui molemmissa kilpailuissa. Sitä samaa mitä oli jatkunut jonkin aikaa, vaikka Heikoin Lenkki alkoikin hyvin mun osalta, mutta noh se siitä sitten. Sitten odotin vain Owensin yteydenottoa, jossa hän ehdottaa Jerichon tippumista, mutta hän ehdottiki yllättäen Kuolleen Miehen tiputtamista. Ihmettelin tätä ensin, mutta sitten muistin, että hän oli yksi siitä viisikosta joka ei antanut Sethille mahdollisuutta ja hän kuitenki ehti olemaan kuitenkin Afan jäsen sen pari päivää. Taker vielä yritti saada mut äänestämään Owensia, mutta olin jo päätökseni tehnyt. Taker ulos ja kilpailu jatkukoon.

Sitten alkoiki menemään hyvin. Ensin voitan huutokaupassa Samoalaista herkkuruokaa ja se todellakin oli sitä. Se sai oloni tuntemaan todella vahvaksi, jos tiedätte mitä tarkoitan. Onnistuin jopa voittamaan ensimmäisen immuniteettini, vaikka näyttikin pahalta aluksi, mutta onnistuin lopulta taistelemaan voittoon. Sen jälkeen ei kestänytkää kauaa, kun Owens lähestyi ja totesi, että on aika pyyhkiä Afa lopullisesti pois tästä pelistä ja Jericho sai lähteä.

Afa oltiin hoidettu pois kokonaan vihdoinkin vai oliko? Sillä meillä oli Miz jäljellä joka kuitenki Takerin tavoin viihtyi sen pari päivää Afan leirissä. No kilpailut palasikin siihen tuttuun kaavaan ja pääsin peräti vierailee karkoitussaarelle pariksi päivää ja se oli jännä kokemus. Mutta tosiaan en voittanu immuniteettia ja heimoneuvosto lähestyi taas ja aloin jopa hieman huolestua omasta kohtalosta, kunnes Alberto lähestyi minua ja ehdotti Mizin savustamista ulos. Minulla tietenkin oli pieni epäilykseni tämän suhteen, koska Alberto ei kuitenkaan kovin luotettava henkilö ole ollut ja hän kuitenkin lähetti minut karkoitussaarelle. Owensin kanssa keskustelu sai minut lopulta luottamaan Albertoon, vaikka minulla olikin vielä pienet epäilykseni. Miz sai lähteä ja viimeisetki rippeet Afasta oli historiaa.

Noniin kilpailut jatkoiki sitä tuttua kaavaa, vaikka Immuniteettikilpailussa onnituinki voittamaan Lesnarin. Eniten tässä yllätti Alberton käytös ja varsinkin sen jälkeen, kun hän kertoi mulle ennen viime heimoneuvostoa, että Mizillä saattoi olla se viimeinen amuletti. Mainitsin asiasta Owensille ja hän alkoi epäillä samaa, joten päädyimme äänestämään Joeta ja saimmekin tasapelin sen seurauksena. Sitten meidän pitiki kilpailla toisiamme vastaan ja täytyy myöntää olin todella huolissani siinä vaiheessa. Sain tehtäväni tehtyä ja aloin olla melko varma, että nyt tulen tippumaan, mutta tulokset kuultuani olin helpottunut. Joe joutui lähtemään ja olin selviytynyt kolmen parhaan joukkoon, johon ite en uskonut alkuunkaan.

Sitten olikin viimeisten kilpailujen aika ja se alkoiki parhaallisella mahdollisella tavalla, kun onnistuin voittamaan ensimmäistä kertaa palkintokisan. (Kuusi tuntia) Pääsin hienoon hotelliin ja pääsin soittamaan Reneelle. Hänen ääntänsä oli mukava kuulla pitkästä aikaa ja yritinki ehdottaa, että voisimme muuttaa asumaan tänne Samoalle, mutta hän tyrmäsi ajatuksen heti alkuunsa.

Viimeinen immuniteettikilpailu, joka täytyisi vielä voittaa, niin olisin varmasti finaalissa. Näyttiki aika vahvasti siltä, että saattaisin jopa voittaa, mutta sitten se tapahtui. Lopetusliikkeeni torjuttiin ja lensin sen seurauksena kehästä ulos. Owens käytti tilaisuutensa hyväkseen ja teki lopetusliikkeensä Albertolla ja otti helpohkon voiton.

Sitten vain piti odotella Owensin päätöstä ja ajatuksissani oli, ettei Owens nyt minua tässä vaiheessa pettäisi, että olen vain harhaluuloinen, sillä hän on kuitenkin ollut luotettava tähänki asti ja sitten se tapahtui.... Owens valitsi Alberton finaaliin ja puukotti minua selkään. Ensimmäinen ajatuksen sen jälkeen oli että lyön tota kaveria päin näköä nyt heti ja etten varmasti tule äänestämään tota selkäänpuukottajaa voittoon.

Viimeinen äänestys ja voittajan valitseminen. Olin ehtiny ajatella asiaa pidempään ja olin vielä ennen kysymysteni esittämistä melko varma, että äänestän Albertoa, mutta sitten nimeä kirjoittaessa lapulle aloin muistella aikasempia tapahtumia ja aloin muistelemaan Sethin savustamista, sillä Alberto oli yksi heistä myös ja hän lähetti mut karkoitussaarelle kuitenkin. Selkäänpuukottaja vai pahempaakin pahempi kieroilija? Kirjoitin nimen lappuun ja päädyin lopulta vastenmielisesti Owensiin ja se riitti hänen voittoonsa.

--------------------------------

Tosiaan vielä kenitykselle isot kiitokset tämän järjestämisestä ja oli kyllä mahtavaa olla osana sitä. Onnittelut vielä Zempparille voitosta.
Ehkä otin, ehkä en

Avatar
Zemppari
Moderaattori
Viestit: 738
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 08:43
Paikkakunta: Jokela

Re: Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zemppari »

Kuva

32 päivää Samoalla - Kuinka kompastelin Selviytyjien voittoon

Pahoittelut, että koontiviestin tekemisessä kesti näinkin pitkään, tässä on ollut yhtä sun toista kiirettä. Tämä on aika lailla OOC-postaus, jossa käyn vähän lävitse pelin tapahtumia omasta näkövinkkelistä.

Heimojako ei alkuun herättänyt suurta varmuutta. Afaan päätyivät vahvasti Mafian juonikkaasti voittanut saunassa säätäjä sekä vaaralliset Mero, PZ, Wanhus, Krizski, LHB, Inkfish ja villinä korttina Miksu. Omassa Fatussa oli sitten Pebbels, Helsing, MinMax, Villezka, Enska ja Kana. Owens valikoitui omaksi hahmoksi luonnollisesti oman fanituksen johdosta sekä myös kohtuullisen 2K-arvosanan takia. Pop-Up Powerbombin toimiminen finisherinä toki mietitytti kyseisen pelisarjan vähintään kyseenalaisen tekoälyn tuntien. Roolipelaaminen jäi aika ajoin, mutta yritin ainakin loppua kohti postailla sekalaisia viestejä.

Palkintokisoista tykkäsin eniten joukkuetehtävistä sekä mahtavasta Uutisvuodosta. Yksilöjutuista palapeli oli ainakin rauhoittava kokemus ja buukkauksessa joutui revittelemään Russo-rauhasella. Iso kiitos Krizskille, joka jaksoi pallotella kuivia vitsejä edestakaisin tuota varten. 2K-otteluissakin tuli ihan hyvää viihdettä, vaikkei mikään enää kohonnutkaan Itamin eeppisen run-inin tasolle. Toki Vincen sekoamiset vähintäänkin erikoisten kohtalon oikkujen ansiosta (ensimmäisen immuniteettikisan ratkaiseva ottelu päättyy tuplauloslaskuun, Reignsin ja Lesnarin nöyryyttävät tappiot) olivat myös mainioita.

Ja sitten se mielenkiintoinen osuus: miten vitussa pääsin päätyyn asti?

Muutaman ensimmäisen voiton jälkeen uhmasimme kohtaloa ja asetimme Wanhuksen Rusevin tikapuuotteluun immuniteettikisassa. Huonostihan siinä kävi. Ensimmäiseen neuvostoon en avannut neuvotteluyhteyksiä vielä mihinkään suuntaan, olettaen että kaikessa epäonnistunut English olisi heivattu helvettiin kisaa pilaamasta yhteisen sanattoman yhteyden turvin. Noh, Kana olikin sitten iskenyt liitot tulille ja Enska sääti omiaan, joten Pebbels sai lähteä. Harmi, Sting olisi varmasti keksinyt vaikka ja mitä myöhempiä koitoksia varten.

No, seuraavaan neuvostoon varmistelin Kanan klikin suuntaan (josta minulla ei ollut mitään käsitystä ennen Kanan pohdiskeluviestiä :swerve: ) ja Englishille tuli nopea lähtö ja itkupotkuraivarit heti perään. Luonnollisesti en ymmärtänyt miehen sanasekamelskasta yhtään mitään ja päätin jättää höpinät huomioimatta.

Sitten sekoiteltiin jo heimoja, mikä sai minut huolestumaan. Max ja PZ jättivät minut valitsematta. Minua ei siis pidetty mitenkään oleellisena osana kummankaan vaikutuspiiriä. Sain sitten oikeuden valita puoleni. Mietin loikkaamista Afaan jonkun aikaa (Enska, Helsing, PZ vaikutti kovalta ytimeltä), mutta rooli vei voiton. Eihän Kevin Owens vapaaehtoisesti loikkaisi Jerichon kanssa samaan joukkueeseen! Olin myös varma, että tämä valinta puree perseeseen välittömästi ja Max viskaa meikäläisen pellolle heti seuraavana, kun ei oltu tarpeelliseksi koettu. Ja sitten onnistuin ratkaisemaan koskemattomuusamulettiarvoituksen. Kiitos Hercule Poirot.

Aloitin 4D-shakin pelaamisen luonnollisesti aivan liian aikaisin. Kanaan luotin tässä vaiheessa eniten, joten tiedustelu lähti sinne suuntaan. Taisin vihjailla vähän Joen poistamisesta (yllättäen ei lämmennyt ehdotukselle), mutta ehdotus Rusevin lähdöstä oli parempi. Tarkistin vielä Joelta ja Ambroselta… mutta paranoia iski päälle vastauksista, jossa ei sanottu suoraan ”kyllä, äänestämme Rusevia.” Niinpä käytin amuletin ja taisin saada pyöreät nolla ääntä. Jos se olisi ollut sääntöjen puitteissa mahdollista, olisin haudannut amuletin uudestaan löydettäväksi ja jättänyt muille vihjeen. Tai vaan lätkäissyt ADR:n kouraan.

Rumblesta tuli lähtö äkkiä ja tässä vaiheessa tietämättäni olin jo muiden tähtäimessä. Tässä vaiheessa Krizski lähestyi ja paljasti olleeni toinen liipaisimella olleista. Olin hieman skeptinen eli tyhmä. Noh, siinä sitten tuli hetken aikaa oltua myös Krizskin kanssa liitossa äänestämässä Iso E ulos pelistä. Timantit eivät kuitenkaan ole ikuisia, vaan Fatun ja Afan kahtiajako eli edelleen vahvana. Ortonin ja Jerichon liitto oli katkaistava ja Orton oli tainnut pärjätä kisoissa Jerichoa paremmin. Homma oli hoidettava nyt tai ei koskaan, sori siitä. Maxilla ja Kanalla oli myös Taker mielessä ja yksin jäänyt kuollut mies olikin seuraava lähtijä… Olin tosin tässä vaiheessa varma, että puukko iskeytyy selkään ja olinkin aika tappiomielialalla heimoneuvostoa odottaessa. Saarifarssi kuitenkin jatkui yllätyksekseni. Viimeiseen kahdeksikkoon selviytyminen oli aloittaessa se paras mahdollinen tavoite ja sinne jotenkin myös päästiin.

Feudin Inkfishin Jerichon kanssa päättyi seuraavaksi Afan liekin sammuttua lopullisesti. Hauskaahan se oli huudella ”vihamiehelle.”

Fatun viisikko oli jäljellä ja mitään käryä ei ollut Mizin lähimmästä liittolaisesta. Tässä vaiheessa vain sillä oli merkitystä, että Kanan, Maxin ja Villezkan kanssa oli tultu neuvoteltua kaikista eniten. Ja sitten meitä oli neljä. Lähimmät liittolaiset olivat Kana ja Villezka. Jos olisin äänestänyt Ambrosea, niin seuraavaksi olisi ollut pakkorako voittaa viimeinen immuniteetti. Kanan ja Maxin liittouma oli kuitenkin vahva ja uumoilin saavani lähteä kalkkiviivoilla jos Ambrose olisi tippunut tässä vaiheessa. Luottoa oli että Kana ja Villezka olisivat molemmat äänestäneet meikän finaaliin, sillä en ollut ainakaan tietoinen kaksikon välisestä kommunikaatiosta. Kuuhullu jääkaappi tuntui kommunikoivan lähinnä meikälle.

Finaalissa uskoin, että jury antaa Kanalle voiton. Kovaa roolipelaamista läpi pelin ja muutenkin kova luu… mutta ilmeisesti pidettiin suurena selkään puukottajana. Miksi minulle ei annettu samaa titteliä (muiden kuin Villezkan toimesta), en osaa sanoa. Voitto kuitenkin irtosi, jotenkin.

Nippelitietona olin jättänyt toiveen Uso-heimon aikana, että jos lähtö tulee ennen finaalia, niin Vincelle tarjottaisiin pääpuskua. Valitettavasti emme saaneet tietää, olisiko tämä toteutunut.

Loppuun vielä

ISO
ISO
ISO
KIITOS

Kenitykselle, joka jaksoi jälleen vetää foorumielämyksen tappiin asti!
In the 27 years I've been doing this I never thought I'd find a better wrestler than me, but I found him.
Daniel Bryan.

-William Regal

Avatar
kenitys
Main eventer
Viestit: 586
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 20:44
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Smarkside: SELVIYTYJÄT - keskustelu

Viesti Kirjoittaja kenitys »

No niin, vähän kesti tässä lopetusviestissä, koska en oikeastaan edes tiedä, mitä ihan tarkalleen haluan sanoa. MAFIA-lopetusviesteissä on aina ollut helppo kertoa tarkemmat tiedot ihmisten rooleista ja sitten antaa jotain yleishuomioita. Tässä ei nyt mitään paljastettavia rooleja ole, joten tuntuu siltä, että on aika paljon vähemmän mitään sanottavaa. Ehkä siksi tämän kirjoittaminen onkin tuntunut niin vaikealta. Päädyin sitten siihen, että kirjoitan tajunnanvirtana jotain ajatuksia siitä, mitä pelin aikana (ja ennen sitä) heräsi.

Sain siis joskus keväällä Suomen Selviytyjiä katsoessa ajatuksen siitä, että olisipa kiva järjestää taas pitkästä aikaa foorumipeli ja että olisipa mahtavaa toteuttaa se Selviytyjät-muodossa. Idea syntyi siitä, kun muistin lähes 15 vuotta sitten pelanneeni vastaavaa Selviytyjät-peliä silloisella SDPlanet-foorumilla. Aloin guugletella, onko vastaavia pelejä järjestetty esim. MAFIA-foorumeilla, ja hyvin nopeasti löytyikin paljon Selviytyjät-pelejä, joista ammentaa omaan peliini ideoita. Olin myös sattunut aikoinaan tallentamaan SDPlanetin sivuilta koneelleni nimenomaan Selviytyjät-ketjut talteen, joten sieltä oli myös erittäin kätevää hakea inspiraatiota. Muistin kuitenkin Selviytyjien olleen kohtuullisen työläs foorumipeli pelaajille, joten mietin pitkään (aina Suomi-Selviytyjien loppumiseen saakka), saisiko tätä oikeasti järkevällä tavalla toteutettua. Päätin ottaa riskin, ja oli tosi ilahduttavaa huomata, kuinka moni innostui heti hommasta. 16 osallistujaa oli juuri se määrä, jota olin etukäteen ajatellut optimiksi, ja täsmälleen se saatiin kasaan käytännössä päivässä. Jo siis tässä vaiheessa vielä kerran: kiitos kaikille mukaan lähteneille innostuksesta, aktiivisuudesta ja mukana olemisesta. Tämä peli pystyi toimimaan vain niin, että kaikki oikeasti suorittivat tehtävänsä, ja niin myös todellakin tapahtui. Ihan paria yksittäistä muistutusta lukuun ottamatta ketään ei tarvinnut missään vaiheessa patistella. Vain näin tämä saattoi toimia.

Formaatti oli mielestäni helppo: immuniteettiskabat ratkaistaisiin simuloiduilla painiotteluilla ja palkinnot jaettaisiin tehtävissä, jotka voisivat olla mitä tahansa. Kun aloin ideoida ensimmäisiä palkintotehtäviä, ei mieleenikään tullut, että ideoita voisi ammentaa tv-ohjelmista. Sitten idea syntyi vähän vahingossa onnekkaiden sattumusten kautta, ja tajusin, että tämähän on ihan loistava konsepti. Aloin miettiä kaikkia eri tv-ohjelmia, joita hyödyntää, ja niitähän riitti. Samalla halusin kuitenkin lisätä soppaan kaikkein klassisimmat Selviytyjät-tehtävät ja pari painiaiheista erikoistehtävää (kestävyystesti, huutokauppa, promokilpailu, tehtävärata, buukkauskilpailu) ja mahdollisimman paljon nettipelejä, joiden pelaaminen omasta mielestäni ainakin on pirun hauskaa. Tehtävien ideointi (esimerkiksi Uutisvuoto-kuvien kikkailu) vei parhaimmillaan ihan järkyttävästi aikaa, mutta se oli silti parasta mahdollista viihdykettä, kun ajattelin, että ehkä muilla on hauskaa näiden kanssa. Myös Discord oli ihan mahtava alusta siihen, että siellä pystyi järjestämään livekilpailuja. Aluksi en ajatellut ollenkaan mahdollisuutta simuloitavien otteluiden striimaukseen, mutta onneksi tarpeeksi moni painosti minua siihen. Parhaimmillanhan simuloitujen otteluiden seuraaminen porukalla oli aivan upeaa viihdettä. Parempaa kuin oikean painin katsominen. Ja mitä olisi ollut koko Selviytyjät ilman Hideo Itamin ilmaantumista ensimmäisen immuniteettikisan aikana? Tai ilman sen yhden Ladder-ottelun aivan upeaa lopetusta, jollaista en olisi uskonut AI:n pystyvän koskaan toteuttamaan?

Mitä sitten tulee itse peliin ja sen seuraamiseen? Minullahan ei tietenkään ollut mitään varmaa tapaa pysyä kärryillä siitä, ketkä ovat liitossa kenenkin kanssa, koska kaikki salaiset eri henkilöiden viestiketjut olivat sellaisia, että en pääsisi niitä millään lukemaan. Piti siis vain arvailla ja pohdiskella, miten missäkin vaiheessa käy. Etukäteen pidin vahvimpina ennakkosuosikkeina muun muassa saunassa tuijottaa, Merovingiä, Lyykiä ja Enskaa, jotka ovat MAFIA-konkareita ja joilla oletin sen takia olevan parhaat mahdollisuudet myös tässä pärjäämiseen. Ehkä hieman yllättäen heistä oikeastaan kaikki tippuivat yllättävän aikaisin, Enska sentään selvisi tuomaristoon. Ehkä muutkin kilpailijat ajattelivat samoin ja halusivat ennakkosuosikit pois?

Fatu-heimossa näytti mielestäni alusta asti selvältä, että Del Riolla, Joella ja Mizillä on liittouma. Oletin myös, että Owens ja Ambrose olisivat liittoutuneet heti alussa, mutta ilmeisesti se tapahtuikin vasta ensimmäisen äänestyksen jälkeen. Undertaker äänesti ensimmäisessä äänestyksessä aivan eri tavalla kuin muut (eli Ambrosea), mikä paljasti itselleni sen, että ilmeisesti Takerilla ei ollut heti mitään liittoumia. Takerin taktiikka olikin koko pelin läpi sellainen, että en ajatellut kenenkään voivan pärjätä sillä: tuntui siltä, ettei Takerilla ollut missään vaiheessa mitään oikeaa liittoumaa. Sting joutui puolestaan Fatussa ikävästi kusetetun rooliin, ja Aiden English tuntui lähinnä olevan vitsi, joka pistettiin pois, kun nauru lakkasi. Englishin avautuminen oli ainut isompi ärsyttävä käänne tässä pelissä. Ei se toki mitään kovin salaista paljastanut, mutta pelkäsin juuri sitä, että tällaisia osittain pelin idean vesittäviä avautumisviestejä olisi tullut enemmänkin. Onneksi se jäi tuohon yhteen - ja tavallaan se toimi myös omanlaisena lisänään sitten loppujen lopuksi. Stingin kohtalo kieltämättä harmittaa. Lähinnä siksi, että tiedän Lyykin olevan ihan parhaita tämänkaltaisissa foorumipeleissä, ja olisi ollut kiinnostavaa nähdä, kuinka pitkälle Lyyki olisi tässä päässyt. Toisaalta: ehkä juuri siksi Stingin karsiminen pois heti alkuun olikin loistava peliliike Kanalta ja muilta.

Afan tilanne vaikutti hieman mutkikkaammalta. Randy Ortonin ja Chris Jerichon liittouma vaikutti selkeältä, samoin ajattelin että Henry, Shane, Rusev ja Big E tekisivät jonkinlaista yhteistyötä. Päättelin myös, että Rollins olisi liittoumassa Ortonin ja Jerichon kanssa. Strowman tippui pois ennen kuin liittoutui varmaan kenenkään kanssa. Etukäteen ajattelin, että jos Henryllä, Shanella, Rusevilla ja Big E:llä on vahva liittouma, he hallitsisivat koko heimoa. Toisin kuitenkin kävi: Henry pistettiinkin toisena pihalle, ja sitten heimojen sekoittaminen sotki kuviot täysin, ja myös Shane joutui pihalle. Heimojen sekoittamisessa kävi myös ilmi, että ilmeisesti Joen ja Mizin liittouma ei ollutkaan niin vahva, koska Joe ei valinnut Miziä pysymään Fatussa. Heimojen sekoittamisessa käydyt valinnat ja pelaajien vastaukset heimon johtajasta vahvistivat entisestään sitä ajattelua, että Fatussa valta oli erityisesti Joella/Del Riolla, Afassa puolestaan joko Rollinsilla tai Big E:llä. Tuntui, että Rollins oli pidetty hahmo leirissä, mutta jotenkin aistin, että moni suunnitteli myös hänen tiputtamistaan... Ja niinhän siinä sitten kävikin, että heimojen yhdistyessä Rollins tiputettiin pois.

Kun heimot yhdistyivät, jäljellä oli siis Del Rio, Joe, Miz, Owens, Ambrose, Jericho, Orton, Big E ja Undertaker. Tässä kohtaa päättelyni meni mönkään. En itse tajunnut, kuinka vahvasti lopulta heimojen kautta kaikki identifiotuivat. Ajattelin, että viimeistään heimojen sekoittaminen olisi sotkenut pakkaa enemmän kuin se lopulta teki. En myöskään ollut tajunnut, että myös Owens oli liittoutunut jo tässä kohtaa Del Rion ja muiden kanssa. Jotenkin minulla oli Fatusta paljon enemmän se olo, että leiri oli jakautunut kahtia Del Rion/Joen ja Owensin/Ambrosen välillä, vaikka lopulta Fatu tekikin paljon tehokkaammin keskenäistä yhteistyötä kuin Afa. Samalla puolestaan ajattelin, että Big E:n kieroilevalta vaikuttava pelityyli olisi sopinut paremmin Del Rion, Joen ja Mizin kanssa yhteen. Ajattelinkin, että yhdistynyt heimo olisi voinut jakautua kahtia niin, että Del Rio, Joe, Miz ja Big E olisivat aloittaneet yhteistyön, ja selviltä kaksikoilta vaikuttaneet Owens/Ambrose sekä Orton/Jericho olisivat yhdistäneet voimansa. Tuolloin ratkaisevaa olisi ollut ensimmäisessä äänestyksessä se, kumpi saa Takerin puolelleen.

Näin ei siis kuitenkaan käynyt, vaan heti ensimmäisessä äänestyksessä selvisi, että Fatu tekeekin yhteistyötä. Aika pitkään minulla silti kesti tajuta, että se oli oikeasti tietoista viiden hengen porukan yhdessä äänestämistä, eikä sitä, että kaksi erillistä Fatu-porukkaa vaan sattui tekemään samoja päätöksiä. Lopulta oli kuitenkin selvää, että Afan jäsenillä ei ollut mitään mahdollisuutta. Olisi ollut hyvin kiinnostavaa nähdä, miten eri tavalla kaikki olisi mennyt, jos Rollins ei olisi tippunut Royal Rumblen kohdalla. Olin alkanut pitää Rollinsia jo vahvana voittajasuosikkina, mutta epäonni vei hänen mahdollisuutensa. Samoin Ortonin mahdollisuuksia pidin pitkään aika hyvinä (käytännössä siihen asti kuin elättelin ajatusta siitä, että Orton ja Jericho liittoutuisivat Ambrosen ja Owensin kanssa), mutta lopulta ajattelin, että edes jatkuvilla kilpailuvoitoilla Orton ei pääsisi loputtoman pitkälle.

Samalla kun alkoi näyttää selvältä, että ilman mitään todella erikoista käännettä Fatu-viisikko olisi viiden parhaan joukossa, aloin miettiä sitä, kuka porukasta lopulta voittaisi koko kisan. Del Rio vaikutti selvästi kieroimmalta, ja siksi ajattelin, että hänen voittomahdollisuutensa olisivat heikot. Ambrosesta oli puolestaan ainakin osalle kilpailijoistakin syntynyt sellainen kuva, että hän oli päässyt "yllättäen" niin pitkälle kuin oli päässyt. En siis uskonut siihenkään, että kamalan moni antaisi hänelle äänensä. Samaa vikaa oli myös Joessa, joka ei ollut voittanut edes yhtään painiottelua. Miz tuntui kaikkein sivullisimmalta viisikossa, ja oli vaikea uskoa, että hän olisi onnistunut luomaan niin syviä liittoumia kisassa, että saisi sen avulla ylimääräisiä ääniä. Niinpä Owens alkoi vaikuttaa potentiaalisimmalta voittajasuosikilta, mutta vielä Fatu-viisikon jäädessä jäljelle pidin hyvin todennäköisenä sitä, että Del Rio/Joe/Miz puukottaisivat Owensia selkään ja äänestäisivät hänet pihalle. Ilmeisesti niin kieroon peliin sitten edes Del Rio ja muut eivät halunneet lähteä, ja Owens sai jäädä, kun Miz tippui. Sen jälkeen Owensin voitto alkoikin näyttää todennäköiseltä: varsinkin kun Owens pelasi korttinsa juuri oikein kahdessa seuraavassa äänestyksessä. Lähimmän liittolaisen tiputtaminen viimeisessä äänestyksessä oli kiero temppu, mutta ymmärrän Owensin logiikan sen takana. Del Rio oli lopulta niin vihattu, että edes lopun selkäänpuukotus ei muuttanut lopputulosta.

Paljonhan tässä pelissä on kyse sattumasta. Mitä kilpailuja sattuu mihinkin vaiheeseen, kuka on vahva minkäkinlaisissa asioissa? Kuka sattuu vastustajaksi painiotteluissa? Haluan vielä korostaa siis sitä, että vaikka koko pelin ajan pohdinkin kaikkia todennäköisyyksiä, en missään hetkeäkään miettinyt mitään sellaista, että suosisin jotain kilpailijaa tehtävävalinnoissa tai varsinkaan painiotteluiden osalta - niissä kaikki valinnat olivat täysin arvottuja. Kannustin kaikkia kilpailijoita täysin tasavertaisesti, minusta oli vain kiinnostavaa nähdä, miten omat pohdintani olivat ristiriidassa todellisuuden kanssa.

Lopuksi vielä kerran kiitos kaikille. Pelasitte peliä osittain hyvin eri tavalla kuin olisin itse pelannut. Loitte liittoumia, joita en osannut ennustaa. Jätitte käyttämättä sellaisia liittouman paikkoja ja sellaisia selkäänpuukotuksia, joita olisin itse Selviytyjiä pelatessa käyttänyt. Mutta juuri siksi tämä onkin niin mahtavaa: jokainen pelaa eri tavalla. Tässäkin porukassa näki nopeasti, kuinka eri tyylejä ihmisillä on pelata. Toiset tykkäsivät selvästi kieroilla. Toiset halusivat pelata rehdisti. Jotkut ottivat aivan oman taktiikan. Jotkut heräsivät kieroilemaan vasta loppumetreillä. Mitään oikeaa tai väärää tapaa ei ole. Tätä oli todella kiinnostavaa seurata näin järjestäjän roolissa. Miettiä, mitä kuvioita siellä oikein suunnitellaan. Ketkä juonittelevat. Äänestysviestien saapumisjärjestyksestä pystyi aina päättelemään jo paljon.

Aika työläshän tämä Selviytyjät on foorumipelinä, enkä usko, että ihan lähiaikoina tulen vastaavaa uudestaan järjestämään. Jos kuitenkin joskus joku haluaa MAFIAn tai Selviytyjät tai vastaavan järjestää, olen ensimmäisenä ilmoittautumassa mukaan pelaajaksi!

Vielä kerran haluan myös esittää erityiskiitoksen Ravenwoodille, joka täysin ilman mitään velvoitteita auttoi minua tuomaroimaan useita kilpailuita. Samoin saunassa tuijottaa ja Peetseta olivat korvaamattomana apuna tuomaroinnissa sitten, kun olivat itse tippuneet pelistä. Samoin kiitos muillekin innostuksensa ilmaisseille ja erilaisia ideoita pelin aikana tarjonneille. Ennen kaikkea tässä oli tietenkin parasta nähdä, miten tehtäviä ja äänestyksiä luettiin, jännitettiin ja suoritettiin. #Selviytyjät-kanava oli parhaimmillaan ihan huippuviihdettä. Niin paljon olen varmaan jo unohtanutkin matkan varrella, mutta oli tämä vain upea kokemus!
So Chris Jericho you can go straigh to hell and burn in hell because that's where you belong. And I'll help get you there by cutting your tongue in half. I think that would put end to your music career. That's all I have to say about Chris Jericho.

Vastaa Viestiin