Yleinen musiikkikeskustelu

Vaihtoehtoiset puheenaiheet maan, taivaan ja kosmoksen väliltä.
Ahma
Midcarder
Viestit: 45
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 23:59
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Yleinen musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ahma »

Zemppari kirjoitti:Uutta Metallicaa. 8 vuotta edellisestä levystä vasta mennyt.
► Näytä spoileri

Vähän vivahteita vanhasta kunnon rässistä. Se on vaa tuo Jamesin laulu ku ei tuohon hommaan oikein taho enää lähteä. Ja rummut kuulosti omaan korvaan jotenki erikoisilta. Mutta kyllä sitä silti mielenkiinnolla tulevaa levyä odottaa, marraskuussa tuon pittäis tulla. No mutta oli miten oli, kyllä nuo pittäis vielä livenä nähdä, yks kovimmista suosikeista kummiski all time. Ja se Metallica liveneitsyys ei vieläkään ole menny. Motörheadin onneks näki 2005. Ja Rammsteinin.
It's clobberin' time

Porcupine
Main eventer
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 12:15
Paikkakunta: Haaparanta

Re: Yleinen musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Porcupine »

Ei tuo Metallican levy nyt niin älyttömän kuumaa kamaa sitten ollutkaan. Näin keräilijänä tuo oli tietysti pakko hoitaa hyllyyn, mutta en ole suoraan sanottuna paljoa huudattanut. Ei sillä, että olisi mitenkään surkea levy. Onhan toi nyt kuitenkin huutavasti paljon parempi kuin St.Anger ja Death Magnetic vaikka molemmista jollain sairaalla tavalla pidänkin.

Eniten tuossa harmitti se, että Hammett ja Trujillo osallistui hyvin vähän itse laulujen tekemiseen. Trujillolla taisi olla yhdessä kappaleessa näppinsä pelissä ja Hammetilla ei yhtään. Siihenkin taisi olla joku naurettava syy, mutta en oikein ota sitä tosissaan. En siis usko.

Singlet, mitä tuossa ehdittiin vuoden lopulla julkaista. Moth Into Flame, Atlas, Rise! ja Hardwired oli kyllä kovia ränkytyksiä ja tulihan niitä auton radiosta ainakin huudatettua ei siinä, mutta esimerkiksi nyt Hardwiredkin on loppujen lopuksi aika unohdettavaa kamaa. "We're so fucked,
Shit outta luck, Hardwired to self-destruct"
Mitä helvettiä. En koe tätäkään kovin päätähuimaavana.

Moth Into Flame tosin on helvetin kova ja varmasti se kappale, mikä aina tulee mieleen kun tätä levyä ajattelee. Ehkä se on juuri se asia, että se muistuttaa kovasti vanhaa Burtonin aikaista Metallicaa. Four Horsemen, yksi Metallican parhaimpia kappaleita tulee tuosta renkutuksesta mieleen. Kertoo mielestäni jotain. En tiedä tosin onko tämä tunne vain minulla.

On tässä tietysti muutakin positiivista. Kyllä kuulee jokaisesta kappaleesta, että on tämän levyn tekemisessä ainakin ollut hyvä meininki ja niin se juuri pitääkin mennä. Ja onhan tässä tietysti vivahteita siitä vanhasta Metallicasta, mutta ei tämä silti aivan samaa tasoa ole kuin Lightning ja Puppets. Tosin ei semmoista voi kukaan tosissaan edes odottaa.

Kaikille, jotka eivät ole viellä tutustuneet:



Laitetaan nyt vaikka tuo esimerkiksi, mikä viime Takoverissakin soi. Helvetti sentään, kuinka olen innostunut kyseisen yhtyeen tyylistä ja musiikista. Kyllä on kovaa settiä tämä. Deus In Absentia toisena mainitsemisen arvoisena.
Pissing our pants yet?

Avatar
Ravenwood
Main eventer
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 16:26

Re: Yleinen musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ravenwood »

Ghostiin tutustuin vuonna 2011 kun ne oli lämppäämässä In Flamesiä Jäähallilla (toisen kerran näin livenä vuonna 2012 Sonispheressä). Aiemmin en ollut tuosta bändistä kuullut, mutta tuo keikka veti niin sanotusti jalat alta. Heti seuraavana päivänä laitoin debyyttialbumin Opus Eponymousin tilaukseen ja sen jälkeen ei ole ollut paluuta. Infestissumam ei ihan niin kovaa kolahtanutkaan, mutta kyllä se näin jälkikäteen ihan hyvä levy on, vaikkakin se mun vähiten lemppari bändin diskografiasta. Meliora kolahtikin sitten aika täysillä ja olikin yks mun lempparilevyistä vuonna 2015.

Vaikka nuo kolme levyä kaikki ovatkin varsin erinomaisia, niin kyllä tuo Porcupinen linkkaama Square Hammer -biisi on parasta mitä Ghost on ikinä tarjonnut. Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan mitä bändi tulevaisuudessa tarjoaa. Pitäis kyllä nähdä nää taas livenä kun tosta edellisestä keikasta jo melkein 5 vuotta. Siinä ajassa on kerinnyt tapahtua paljon.

Porcupine
Main eventer
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 12:15
Paikkakunta: Haaparanta

Re: Yleinen musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Porcupine »

Kyllä. Juurikin näin. Itse en ole viellä saanut kokea tätä livenä, mutta meni ehdottomasti sille unelmalistalle Nightwishin ja Rammsteinin kanssa. Heti kun vain aukeaa mahdollisuus kyseiseen niin täytyy tehdä mahdolliseksi.

On se kyllä niin totta, että ruotsista tulee aivan älyttömästi hienoa musiikkia. Opeth on toinen semmoinen todella iso bändi minulle, jonka musiikista pidän aivan tajuttomasti. Mutta joo, Ghost taitaa nyt tällä hetkellä olla se kovin juttu tuosta länsinaapurista vaikka siellä se rima onkin aika korkealla. Itselläkin meni nuo levyt hankintaan ja enpä ole katunut. Kovassa soitossa ovat kyllä olleet.
Pissing our pants yet?

Vastaa Viestiin