Smarkside Knockout: Elokuvat

Vaihtoehtoiset puheenaiheet maan, taivaan ja kosmoksen väliltä.
Avatar
Zemppari
Moderaattori
Viestit: 738
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 08:43
Paikkakunta: Jokela

Re: Smarkside Knockout: Elokuvat

Viesti Kirjoittaja Zemppari »

No niin, tiukan leffakuukauden jälkeen saldo on 39/64 elokuvaa nähtynä, aivan hävettävän vähän. Äänestetään nyt niistä pareista, joista olen molemmat nähnyt. Pebbels on tehnyt miehen työn ja nähnyt lähes kaiken, propsit siitä. Kopsaan myös säälittä ja merkkaan ruksilla ne, jotka katsoin ensi kertaa tätä projektia varten.

Goodfellas x
Indiana Jones and the Last Crusade
Goodfellas oli perhanan hyvä mafia-elokuva, joka jää kakkoseksi ainoastaan Kummisedälle. Viimeinen Ristiretki on puolestaan Indyistä varmaan se paras. Diggaan henkilökohtaisesti ehkä enemmän hyvästä seikkailuleffasta kuin hyvästä mafiaelokuvasta. Indylle niukka ääni.

The Expendables
Jurassic Park
Expendablesin kasaritribuutti iski aikoinaaan aika kovaa (vaikka pidinkin jatko-osasta enemmän). Ei ehkä mikään huipputoimintaleffa, mutta toimittaa silti tiukalla äijäkarismalla. Jurassic Park ei koskaan suurempia tuntemuksia ole allekirjoittaneessa herättänyt, voitte tuomita vapaasti vääristä mielipiteistä.

The Dark Knight
Kellopeliappelsiini x
Yön Ritari voi hyvinkin olla yksi kaikkien aikojen parhaimpia supersankarileffoja, vaikkei ehkä olekaan sillä IMBD Top 5 -tasolla. Kellopeliappelsiinin katsoin nyt vasta tätä projektia varten ja olihan se pätevä elokuva. Elokuvan väkivalta jaksoi säväyttää edelleenkin, vaikka uskon elokuvan olleen vielä suurempi kulttuurishokki ilmestyessään.

The Wrestler
Kill Bill: Vol 1 x
Näin painifanina The Wrestler iskee syvälle. Mickey Rourke yhdessä elämänsä rooleista viimeistelee erittäin hyvän draamaelokuvan. Kill Bill on taas ehtaa Tarantinoa, tyyli ja toiminta edellä. Nautin toki Kill Billistä täysin siemauksin, mutta Wrestler on jättänyt suuremman jäljen.

Raid x
Whiplash
Raid yllätti laadullaan ja mustalla huumorillaan, mutta kokemusta haittasi varmaan se, että itse tv-sarjaa en ollut nähnyt jaksoakaan. Whiplash oli puolestaan elokuva, jota kantoi J.K Simmons. Onneksi Simmonsin roolisuoritus oli vaan niin perkeleen hyvä, että sillä pääsee tästä parista jatkoon. Mitään Raidilta pois ottamatta, hyvä suomifilmi ehdottomasti.

Mulholland Drive x
Calamari Union x
Voi pojat, mikä psykoosiparitus. Molemmat katsoin vasta tätä projektia varten. Mulholland Drive jätti minut lähinnä hämmentyneeksi, Calamarin Unioni sai sentään irti parit naurut. Mulhollandin jälkeen haluan myös vältellä David Lynchin tekeleitä, Union herätti sentään sairaan kiinnostuksen tutustua myös muuhun Kaurismäen tuotantoon. Suomalainen voittaa aina, Frank.

Interstellar x
Once Upon a Time in the West x
Interstellar tarjoaa varsin mainion soundtrackin sekä hienosti kuvatun elokuvan muutamalla mainiolla näyttelijäsuorituksella höystettynä... mutta sci-fi ei vaan iske. Kaiken päälle elokuvan loppuosa vetää riman alta nopeasti, puhumattakaan
► Näytä spoileri
. Huuliharppukostaja on puolestaan täyttä terästä ja western-klassikko. Wanhat westernit vaan lämmittävät sydäntä.


Monty Python and the Holy Grail
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Tiukka paritus, sillä molempien leffojen katsomisesta on ehtinyt vierähtää jo muutama vuosi aikaa. Monty Pythonille annan törkeästi silti äänen. Imperiumin Vastaisku saattaa olla paras Star Wars, ja tässäkin kisassa todennäköisempi jatkoonmenijä, mutta sydämeni sykkii hieman enemmän absurdille brittihuumorille. Mustan Ritarin muistolle.

Her x
Pulp Fiction x
Her oli ehdoton yllättäjä, sillä en uskonut lämpeäväni elokuvalle laisinkaan. Joaquin Phoenix ja Scarlett Johanssen vetivät nappisuoritukset. Se ei kuitenkaan ihan riitä Pulp Fictionia vastaan. Vaikka en suuremmin pitänytkään epälineaarisesta tarinankerronnasta, niin onhan tämä ehtaa tyyliä pursuava Tarantinon tuotos.


Gran Torino
Seven Samurai x
Seitsemän samuraita tarjoaa vitusti kiljuvia talonpoikia. Gran Torino on taas kenties se kaikkien aikojen suosikkini. Akira Kurosawan samuraieepos on silti äärimmäisen kova, mutta tässä kisassa en vaan voi äänestää Clintiä vastaan.

The Good, The Bad and The Ugly
Donnie Darko x
Eastwoodilla ei voi hävitä. Länkkärielokuvien klassikko pesee nyt tällä kertaa psykedeelisen Donnie Darkon.

Goldeneye
Grave of the Fireflies x
Ennen Tulikärpästen katsomista olin aika varma, että ääni menee Bondille, mutta toisin kävi. Ghiblin tuotokset kyllä vetelevät aina oikeista naruista ja tälläkin kertaa tuloksena oli koskettava elokuva. Goldeneye ei ole edes paras 007.

Batman
(500) Days of Summer x
Kesäpäivät oli piristävä komedia kaikkien vakavien draamojen keskellä. Silti ääni sille alkuperäiselle Lepakkomiehelle. Jack Nicholson on edelleen se toiseksi paras Jokeri ja muutenkin tummanpuhuva elokuva iski nuorempana todella hyvin. 500 Days oli hyvä elokuva hyvillä näyttelijäsuorituksilla, mutta se ei nyt ihan riitä.
In the 27 years I've been doing this I never thought I'd find a better wrestler than me, but I found him.
Daniel Bryan.

-William Regal

Stefa
Lower Midcarder
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 23:59
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Smarkside Knockout: Elokuvat

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Piti katsella vaikka kuinka näitä elokuvia, loppujen lopuksi sain katseltua pari. Noh äänestetään niihin pareihin mistä olen molemmat nähnyt.

Before Sunrise (1995)
Saving Private Ryan (1998)

Before Sunrise on yksi suosikkielokuviani, ja muutenkin rakastan kaikkea ihmissuhteisiin keskittyvää romanttista draamaa. Helppo ääni. Ja suoraan sanottuna en pahemmin pidä Saving Private Ryanista kummemmin. Alku on kyllä helvetin kova, mutta siihen se jääkin.

Goodfellas (1990)
Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

Kovastin pidän Indiana Jones-elokuvista, mutta Goodfellas on niitä elokuvia jotka olen nähny hyvin nuorella iällä. Varmaan jopa ensimmäinen mafian tekemisiin keskittyvä pätkä jota olen nähnyt, ja Stefa 12v siitä tietysti innostui.

The Expendables (2010)
Jurassic Park (1993)

Jurassic Park tuli kelattua tuhanteen kertaan skidinä VHS-nauhalta. Expendables on taas rehellisesti sanottuna aivan helvetin huono toimintaelokuva. Yrittää esittää tribuuttia kasarille, mutta näyttää tismalleen samalta kuin suurin osa 2000-luvun toiminnasta, sillä erolla että pallinaamojen sijasta on ihan kova cast. Dolph Lundgrenin rooli on kova. Lohdutuksena voi sanoa että sentään ykkönen on vähän siedettävämpi kuin jatko-osansa, joka on alusta loppuun ykkösen kirkkokohtauksen kaltaista, itsetietoista roskaa.

Rocky Balboa (2006)
Alien (1979)

Rocky Balboa on ihan pätevä nostalgiatrippi ekojen Rocky leffojen tunnelmaan, mutta teknisesti elokuvassa on paljon asioita jotka minun silmääni ärsyttävät. Alien taas on yksi maailman parhaimmista elokuvista, ja sarjansa paras tekele. Kyllä on ikävä niitä aikoja kun Ridley Scott oli vielä hyvä ohjaaja.

The Dark Knight (2008)
Kellopeliappelsiini (1971)

Kellopeliappelsiini on ensimmäinen Stanley Kubrick jonka näin, ja lukeutuu tänäkin päivänä sinne suosikkielokuviini. The Dark Knight on kyllä oikeasti hyvä toimintaelokuva, ja juuri siinä asiassa Nolan hoitaa hommansa parhaiten. Kaikki ärsytykset myös elokuvaa kohtaan on varmaan kuultu monelta taholta tuhat kertaa ja ne kehut myös. Nolanin trilogian paras filmi, mutta ei täydellinen.

The Wrestler (2008)
Kill Bill: Volume 1 (2003)

Mitä useammin näen Kill Billit, sitä vähemmän pidän niistä. Onhan se tavallaan ihan kiva tribuutti Tarantinon suosikkielokuville, mutta pidän Tarantinosta enemmän rikosleffojen tekijänä kuin tästä sen 2000-luvulla vallinneesta nostalgiarunkkailusta. The Wrestler on edelleen huikea draamafilmi.

Mulholland Drive (2001)
Calamari Union (1984)

Tää on näistä parituksista kaikista vittumaisin, sillä molemmat elokuvat ovat mahtavia! Valitseeko Lynchin parhaimman teoksen vaiko Kaurismäen Frank-psykoosit? Menkööt Mulhollandille ääni, sillä se päräytti ensinäkemälläkin jo niin lujaa että huh huh. Lynchiä parhaimmillaan ja surrealismin taso on vielä kiinnostavalla tasolla, eikä koko hommaa vedetä täysin käsistä kuten Inland Empiressa (hyööööööörgh).

Terminator 2: Judgement Day (1991)
Tarzan (1999)

En oikeastaan edes skidinä välittänyt Tarzanista niin paljoa, joten ääni menee Terminatorille. Ensimmäinen osa on paras, mutta toka on varsin hyvä ysäritoiminta. Annetaan ääni jo vaikka sen takia että ysäritoiminta on vitun best.

Death Wish (1974)
Ben Hur (1959)

Bronsonin synkkä rikostrilleri on aivan helvetin hieno elokuva. Ben Hurin olen nähnyt pariinkin otteeseen. Onhan se teknisesti aivan mahtipontinen epicci, mutta genre ei suoranaisesti ole suosikkejani.

Predator (1987)
Aladdin (1992)

Predator on niin hyvää machoilua, etten voi olla äänestämättä sitä jatkoon. Aladdin tuli kyllä tuhansia kertoja lapsena katsoa, mutta edes nostalgia-arvot eivät piekse Arskan ja kumppanien machoilua.

Her (2013)
Pulp Fiction (1994)

Tää on myös itselle aivan helvetin vaikea pari, sillä molemmat on mahtavia elokuvia. Her on kaunis elokuva. Pulp Fiction on taas yksi suosikkielokuviani koskaan. Eli varmaan se on pakko antaa äänensä Tarantinon parhaimmalle filmille.

The Evil Dead (1981)
Reservoir Dogs (1992)

Evil Dead on kaikin puolin hieno filmi. Sen teknistä toteutusta osaa arvostaa nykypäivänä vielä enemmän. Jos Reservoir Dogsia vastassa olisi ollut sarjan toinen osa, olisin saattanut ääneni sinne päin antaa. Reservoir Dogs saattaa olla itselleni jopa Tarantinon paras filmi. Juurikin sitä Tarantinoa mitä mielummin näkisin lisää.

Batman (1989)
500 Days of Summer (2009)

Burtonin Batman on mainio, ja helposti Batman-elokuvien parhaimmistoa. Tämä oli myös aikaa kun Burton teki vielä hyviä elokuvia. Silti mun soft spot romanttisia draamaelokuvia kohtaan vie voiton. 500 days of summer kosketti minua niin monella eri tapaa, että huh ja huh.

Avatar
Ravenwood
Main eventer
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 16:26

Re: Smarkside Knockout: Elokuvat

Viesti Kirjoittaja Ravenwood »

No yritetään nyt sitten vaikka onkin paljon semmosia pareja missä en äänestä koska toinen filmi näkemättä. Tarkotuksena oli kyllä joitakin näitä katsella, mutta perinteiseen tapaan ei onnistunut. Perustelut tulee olemaan paskoja, mut se nyt ei yllätä edes minua.

Goodfellas (1990)
Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
- Katsoin Indiana Jonekset ekaa kertaa vasta tässä pari vuotta sitten enkä nauttinut niistä juurikaan. Goodfellas on ehkä paras mafia-elokuva minkä oon nähnyt (Godfatherit näkemättä, uuups).

The Expendables (2010)
Jurassic Park (1993)
- Sillon ku olin ihan pieni poika niin dinosaurukset oli best ja Jurassic Park osui aika täydelliseen saumaan. Tokihan se pelotti pienenä, mutta näin isona poikana katsoessa se on edelleen varsin vakuuttava elokuva. Expendables toimii myös, mutta mieluummin mä niitä kasariäksönejä katselen.

Rocky Balboa (2006)
Alien (1979)
- Vaikka Rocky Balboa ehkä mun kolmanneks lemppari Rocky-saagasta, niin eka Alien on ehkäpä oma suosikkini kauhugenrestä. Vaikka useasti Alienin nähnyt niin kyllä se edelleenkin aina vähän jännittää sitä katsoa.

The Dark Knight (2008)
Kellopeliappelsiini (1971)
- Kellopeliappelsiinin olen kerran nähnyt enkä silloin siihen oikein syttynyt. Tuosta katselusta tosin sen verran aikaa että jos nyt katsoisin niin mielipide saattaisi muuttua. Dark Knight on hyvä elokuva, mutta ei edes paras Nolanin ohjaamista (se on Begins).

The Wrestler (2008)
Kill Bill: Volume 1 (2003)
- Harmittavasti Wrestler ei koskaan iskenyt sillä tavalla kuin toivoin. Kahdesti olen sen katsonut mutta aina se jättää vähän kylmäksi. Eka Kill Bill kolahti aikoinaan kuin terästuoli naamaan ja kyllä se edelleenkin toimii.

Terminator 2: Judgement Day (1991)
Tarzan (1999)
- Terska kakkonen on ehkä mun kaikkien aikojen lempielokuva, ehkä. Tarzan on myös hyvä, mutta ei paras.

Predator (1987)
Aladdin (1992)
- Myös Predator saattaa olla mun kaikkien aikojen lemppari. Joinakin päivinä onkin. Aladdin on niitä Disney -leffoja jotka kuului erottamattomana osana lapsuuttani, mutta ei nyt ihan riitä Predatoria vastaan.

Her (2013)
Pulp Fiction (1994)
- Molemmat on mulle täyden viiden tähden elokuvia. Ääni menee nyt Pulp Fictionille ihan sen takia että oon nähnyt sen useammin ja tiedän että se ainakin kestää useamman katselukerran. Herin vois katsoa kyl uudestaan.

The Good, the Bad and the Ugly (1966)
Donnie Darko (2001)
- Ensimmäisen elokuvan oon katsonut semmoseen ajankohtaan että äksön best ja siks en sillon jaksanu tolle syttyä. Taisin kyllä Donnie Darkon nähdä samoihin aikoihin, mutta se kolahtikin sitten paljon paremmin. Mukavan outo elokuva.

Batman (1989)
500 Days of Summer(2009)
- Burtonin eka Batman on ehkä oma lempparini Nahkhiirmeehen elokuvista. Se tai Forever. 500 Days on hyvä, eipä siinä.

Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Re: Smarkside Knockout: Elokuvat

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

Enska kirjoitti: 07 Maalis 2018, 21:01 Näyttää siltä, että ainakin jotkut (minä mukaan lukien) yrittävät katsoa näitä leffoja ennen kuin äänestävät, joten venytetään äänestysaikaa maaliskuun loppuun saakka! Eipä tässä mikään kiire tällä hetkellä kuitenkaan ole.
Pitäiskö venyttää vielä vähän että pääsis vaikka tokallekin kierrokselle joskus?

Se mun idea, että ekan kierroksen olis jakanut vaikka neljään pienempään lohkoon ei vaikuta enää ihan niin pöljältä.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Vastaa Viestiin