Kuka on suosikkipainijasi?

Kaikenlainen showpainiaiheinen keskustelu.
Avatar
Los_Pebbels
Main eventer
Viestit: 941
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 15:44
Paikkakunta: Tampereen Manchester

Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja Los_Pebbels »

Kaikkien painisivustojen kaikista perinteikkäin kysymys: kuka on sinun suosikkipainija? Itselle on sinällään ihan sama tuleeko sieltä jokin top-10, kaikkien aikojen suosikki tai sitten tämän hetken kuumin nimi omassa mielessäsi. Pointtina lähinnä kuitenkin puhua painijoista, jotka ovat sinulle tärkeämpiä kuin muut.

Kaikkien aikojen
Kuva
Yoshihiro Tajiri. Kun aloitin painin katsomisen silloin 2002 loppusyksystä, pienet ja akrobaattiset painijat olivat ne jotka kiehtoivat eniten. RVD olikin itseasiassa ensimmäinen "suosikkini", jostain syystä jopa yli Mysterion. Sitten kaverini sai PS2:lle Shut Your Mouthin ja aikani sitä pelattuani minulla oli kaikista hauskinta pelata tänä japanilaisena potkupaholaisena. Lopulta kun vihdoin ja viimein näin ihan oikeasti telkkarista, olin myyty. Koko moveset oli niin uniikki ja mielenkiintoinen, sekä hänen lavakarismansa todella kovalla tasolla, että edes vajaavaiset englanninkielen taidot (joka huhujen mukaan saattoi olla pelkkää kayfabea) eivät h aitanneet. Viimeistään ECW-klippejä nähdessä olin varma, että tässä on kaikkien aikojen viihdyttävin painija. Vähän harmittaa, että tuossa muutama vuosi sitten en painia seurannut. Tajirin Suomessa otellut koitokset jäivät näin täysin väliin. Nykyäänhän Tajiri muuten on lisensoitu akupunktionisti!

Tämän hetken
Kuva
AEROSTAR! Kuvittelin Ricochetiin, Nevilleen ja Jack Evansiin tutustuattani että tuskin tulen enää kovin helpolla yllättymään yhdestäkään high-flyerista. Aerostar todisti minut vääräksi. Niin uniikki moveset kaikkine lähinnä vapaapudotusta muistuttavine loikkineen, sekä niin epätavanomainen luchadoreasu, että kyllä tässä helposti uskoo Aerostarin saapuvan tähdistöistä. Vaikka hahmona hän ei ole AAA:n tai Lucha Undergroundin kiinnostavin, on hänessä silti molemmissa tarpeeksi mystiikkaa kiinnostaa.
Aurinkoinen puoli ylöspäin

Phenomenon
Lower Midcarder
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 10:02

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja Phenomenon »



Kuka muu muka?

Porcupine
Main eventer
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 12:15
Paikkakunta: Haaparanta

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja Porcupine »

Vaikea aihe varsinkin tänä päivänä kun on niin monta hyvää ja potentiaalista painijaa maailmassa. Totean heti, että kaikkien aikojen top-10 on tähän mielentilaan liian vaikea raaputtaa, mutta 5 suurinta nimeä itselle tällä hetkellä on hieman helpompi. Samalla myös 3 kaikkien aikojen suosikkia sekä se tulisin nimi tällä hetkellä saattaisi olla hieman helpompi listata.

5. Prince Puma (Ricochet)
Listan aloittaa ansaitusti Lucha Undergroundissa suuresti vaikuttava highflyer, joka on siinä varmasti yksi parhaimpia. Hahmo on loistava ja todistanut minulle sen, että ilman mikkiäkin voi hahmo olla todella kiinnostava ja toimiva kun kehässä hoitaa sen puhumisenkin. En ole koskaan kuullut Ricochetin puhuvan enkä mielellään ihan heti haluakaan. Tällä hetkellä loistava juuri tuommoisenaan. Myöskin ensimmäinen nimi, joka vakuutti taidoillaan kun ensimmäisen kerran LU:n pariin asetuin.

4. Sami Zayn
Myönnettäköön heti alkuun, että El Genericona hän ei ole todellakaan tullut minulle tutuksi vaan nimenomaan NXT:stä ja ilman maskia. Olen kuitenkin tutustunut hänen aikaisempiin otteluihin ja hieman historiaan, joten ymmärrän esimerkiksi Owens-feudin hienouden. Voisi sanoa, että erinomainen painija sekä todella hyväksi mikkityöskentelijäksi kuoriutunut Zayn on yksi tämän hetken kuumimpia nimiä, joka korkeasta iästään huolimatta tulee saamaan viellä paljon WWE:ssä aikaan tarjoten ikimuistettavia hetkiä upean Road to Redemption-kuvion lisäksi. Once in a Lifetime-tähti, ehdottomasti.

3. Finn Balor
Vaikka mitään älyttömän hyvää kuviota hänelle ei ole viellä saatu aikaiseksi niin minua se ei ole viellä haitannut ja hän on yksi suurimmista syistä miksi NXT:tä seuraan. Kunhan vain jotain mielenkiintoisempaa kuviota saadaan aikaan niin hyvä tulee. Theme, sisääntulo, kehätyöskentely. Tässä ovat kolme asiaa, jotka sijoittavat Balorin listalla numeroksi kolme. Heelturn on viellä semmoinen asia, minkä haluan häneltä nähdä. Uskoisin Balorin loistavan siinä roolissa.

2. Pentagon Jr.
Nähtyäni huikean Triple threat-ottelun Pentagonin, Fenixin ja Dragon välillä olin minä täysin myyty tästä kolmikosta, mutta erityisesti Pentagonista. Erinomainen hahmo, painija sekä intensiivinen mikkityöskentelijä teki minusta hänen seuraajan aivan ensisilmäyksestä lähtien. LU:n kiinnostavin nimi, jolla on mielestäni paras ja mielenkiintoisin kuvio meneillään. Pitkän mietinnän jälkeen kuitenkin asettuu tällä listalla toiseksi.

1. Seth Rollins
Tulevaisuus on mielestäni tässä. Listalla olevat painijat ovat todella kovaa luokkaa, mutta Rollins on mielestäni yli muiden. Pientä hiomista viellä mikkityöskentelyyn niin käsillä on täydellinen paketti. Olen monesti verrannut häntä mielessäni CM Punkkiin ja olen myöskin sitä mieltä, että hän jos kuka on kykeneväinen paikkaamaan kyseisen miehen jättämän tyhjiön. Tämän hetken ykköspainija, joka on saanut hyviä otteluita aikaan hyvin pitkälti kaikkien vastustajiensa kanssa. Jopa Kanen ja Stingin. Puhumattakaan sitten huippuotteluista hieman tasokkaampien nimien kanssa.

Oma kaikkien aikojen top-3 on hyvin yksinkertainen.

3. Chris Jericho
Ilman mitään epäilyksiä ansaitsee paikkansa tässä kolmikossa. Living Legend kuten hänestä jo juuri hänen viimeisellä näyttäytymisellään taidettiin mainitakin. Ehkä paras heeltyöskentelijä koskaan ja suorastaan ilmiömäinen painija, josta löytyy todella monia hyviä muistoja. Tämän lisäksi hyvin sympaattinen kaveri, joka olisi ansainnut urallaan paljon enemmän kuin mitä sai.

2. CM Punk
Täydellinen paketti, paras maailmassa, suurin syy WWE:n seuraamiselle vuosina 2009-2014. Straigh Edge Society oli aikansa yksi kiinnostavimpia stableja, joka toi huomion Punkkiin ja siitä asti olen pitänyt hänen toiminnastaan. Menneisyyteen tutustuttu sitten jälkeenpäin. Summer of Punk oli minulle henkilökohtaisesti yksi suurimpia asioita tämän tuotteen parissa koskaan ja se on osasyy tälle sijoitukselle. Todella suuri menetys WWE:lle, jota parhaimman mukaan ollaan nyt koitettu paikata. Cult Of Personality on myöskin paras theme, mitä olen WWE:n parissa koskaan kuullut.

1. Stone Cold Steve Austin
Ehdottomasti, kukaan ei ole koskaan päässyt edes lähelle Austinia minun päässäni. Paras koskaan ja viellä tähänkään päivään mennessä en ole todennut kenenkään olevan samaa tasoa. Ehkä tosin viellä joskus, sitä odotellessa. Viellä tänäkin päivänä lasin särkyessä se nostalgisuuden tunne on jotain sanoinkuvailematonta. Kylmät väreet joka ikinen kerta. Jopa nyt tätä kirjoittaessa.

Tulisin nimi tällä hetkellä ei ole lainkaan vain yksi nimi, sillä kyseessä on tag-team.

Jason Jordan & Chad Gable
Tämä, tämä ja viellä kerran tämä. Alkuun tämä oli pelkkää Gablea koko homma, mutta Jordanin nostaessa osakkeitaan parani homma vain entisestään. Paras tag-team mitä kenties koskaan on ollut ja ehdottomasti se suurin asia juuri nyt. Vertaus Shelton Benjamiin sekä Charlie Haasiin on nykyään jo todella huono, sillä tämä kaksikko on jo valovuosia edellä kumpaakin. Vaikka pidän tasaisesti molemmista todella paljon, niin onhan se nyt päivänselvää, että Chad Gable on se taitavampi kaveri tästä joukkueesta ja se jokin päivä kun tämä kaksikko hajotetaan niin toivon, että Gablea lähdetään pushaamaan taivaisiin.
Pissing our pants yet?

Avatar
megam4n
Lower Midcarder
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 18:03

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja megam4n »

Top 3 nykyhetki


3. Sasha Banks

2. Sami Zayn

1. Kevin Owens


Top 3 alltime

3. CM Punk

2. Chris Benoit

1. Eddie Guerrero
:andre:

Avatar
MinimiMax
Main eventer
Viestit: 247
Liittynyt: 09 Touko 2016, 19:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja MinimiMax »

Kaikkien aikojen suosikit:
3. Daniel Bryan
2. CM Punk
1. Chris Jericho

Tämän hetken suosikit:
3. Seth Rollins
2. AJ Styles
1. Kevin Owens

Ja koska en seuraa muuta kuin WWE:tä enää, katson aiheelliseksi myös listata suosikit NXT:stä ihan vain siksi että hekin saavat maininnan.

NXT:n suosikit:
3. Austin Aries
2. Asuka
1. Shinsuke Nakamura
"Unohda kaikki mitä tiedät niin tulet tietämään paljon enemmän."
-Teme, 2016

Avatar
Ravenwood
Main eventer
Viestit: 118
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 16:26

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja Ravenwood »

All time favorites:

Kunniamaininnat: Kurt Angle ja Chris Benoit

3. CM Punk - Punk ei ollut mulle ennen WWE uraansa tuttu kaveri ja vasta WWECW:n aikoihin mieheen tutustuin. Kunnolla aloin lämpenemään mieheen kun hän feudasi Jeff Hardyn kanssa ja totaalinen rakastuminen tapahtui Straight Edge Societyn myötä. Ton jälkeen Punk olikin oikestaan se isoin syy miksi WWE:n parissa jaksoin roikkua. Punkin loppuajat WWE:ssä oli aika nihkeetä eikä sillein yllättänyt että mies lähti kävelemään, mutta oishan se comeback joskus ihan jees.

2. Eddie Guerrero - Mun mielestä Eddie Guerrero on ehkä täydellisin esimerkki showpainijasta. Kehätaidot, karisma ja lookki, kaikki toimii täydellisesti. Aina viihdyttävä, oli sitten face tai heel. Eddie on tarjonnut ihan uskomattoman läjän unohtumattomia hetkiä, mutta kyllä se No Way Out 2004 oli aikoinaan jotain tajunnanräjäyttävää. Huikee ukko, lähti ihan liian aikasin.

1. Chris Jericho - Nykyään Jericho viihdyttää mua lähinnä twitter-lätinöillään kun en jaksa pahemmin WWE:n tuotetta seurata NXT:tä lukuunottamatta. Jericho oli kuitenkin se ensimmäinen painija joka teki muhun vaikutuksen sillon kun SubTV alkoi WWE:tä näyttämään ja sen ansiosta mies tulee aina olemaan mun numero ykkönen. Välillä on ollut vähän nihkeempiä aikoja mutta ensirakkaus ei kuole koskaan.

Miksu
Main eventer
Viestit: 349
Liittynyt: 04 Tammi 2016, 00:42

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Perustelut joko editoin tähän tai laittelen myöhemmin, nyt vain nopeasti hutaistuna sekä nykyhetken että myös all time -suosikit kehiin.

TOP-3 NYKYHETKI

3. Roman Reigns

- Miehen bookkaus on yksinkertaisesti mielenkiintosita seurattavaa ja Reigns -vitsit ovat saaneet meikäläisen nauramaan tuhansia kertoja (I'm not a bad guy, i'm not a good guy, i'm not even a guy) joten oikeuttaa kolmanteen sijaan atm.

2. Brock Lesnar

- Äijä on viime kuukaudet ollut hieman tuuliajoilla, mutta äijä on silti ollut pirun viihdyttävä viimeiset neljä vuotta ja tarjonnut upeat feudit ja matsit. Plussana äijä osaa myydä liikkeet oikein.

1. Sasha Banks

- Hieman yllättävänä nimenä nainen ykkösenä, mutta en voi sille mitään. Sashassa iskee kaikki: lopetusliike, look, tunnari, promot, moveset, kaikki. Tietenkin tämähän on ollut aivan perseestä, että friidu joutuu nököttämään kotona toisin kuin näyttämässä upeita promotaitojansa, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa hänestä tulee mestari. Kuitenkin, Sasha on atm minulle numero yksi.

TOP-3 ALL-TIME

3. Seth Rollins

- Äijä viihdytti minua koko viime vuoden, toisin kuin monia muita. Seth Rollinsiin tutustuin kunnolla 2014 Shieldin hajoamisen myötä ja ei voi muuta kuin arvostaa. Mahtava painija, saisi tosin tulla jo takaisin.

2. Krispen Wah

- Joo. Miehen yksityiselämä unohdetaan tässä nyt täysin ja keskitytään vain painillisiin saavutuksiin. En valitettavasti ehtinyt kovinkaan kauaan seurata miehen tekemisiä ennen kuin meni kuolla tupsahtamaan, mutta mies on silti jälkeenpäin jättänyt pysyvän todisteen minulle siitä, minkälainen on viihdyttävä paini ja olihan se WMXX kaunis hetki. Muttajoo, en ole niitä faneja kuitenkaan, jotka rankkaisivat miehen HoF:iin asti. Olihan sillä merkittävä ura, mutta yksityiselämä pilasi sen kaiken.

1. CM Punk

- En jaksaisi hirveästi perustella, miksi mies on kaikkien aikojen lempipainijani. Mainitaan kuitenkin se, että niin monta upeaa matsia, promoa ja iloa aiheuttanut, että kyllä kelpaa uraa katsella taaksepäin. Kun mies jonain päivänä palaa takaisin, poppi tulee olemaan valtava. Kiitos Punk!

Teme
Main eventer
Viestit: 416
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 13:18
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Kuka on suosikkipainijasi?

Viesti Kirjoittaja Teme »

Kaikkien aikojen suosikit:
3. John Cena
2. Kurt Angle
1. Eddie Guerrero

Tämän hetken suosikit:
3. AJ Styles
2. Kevin Owens
1. Shinsuke Nakamura
"Jos yrität selvittää keitä me olemme, tuhoamme sinut. Jos lähestyt Jack Gallagheria, me tuhoamme sinut. Ja jos haastat Gallagherin otteluun, niin me olemme varmistamassa että Gallagher kävelee voittajana ulos, sillä me olemme me."

Vastaa Viestiin